نمایشگاه آثار آنزلم کیفر در پاریس، یادآور چهره سیاه جنگ

نمایشگاه آثار آنزلم کیفر در پاریس، یادآور چهره سیاه جنگ
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آثار هنری آنزلم کیفر (Anselm Kiefer) نقاش و مجسمه ساز آلمانی در مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو در پاریس به نمایش گذاشته شده است. کیفر که در سال ۱۹۴۵ متولد

آگهی

آثار هنری آنزلم کیفر (Anselm Kiefer) نقاش و مجسمه ساز آلمانی در مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو در پاریس به نمایش گذاشته شده است.

کیفر که در سال ۱۹۴۵ متولد شده است هنوز سنگینی جنگ جهانی دوم را حس می کند. او یکی از اولین هنرمندانی است که در کارهای خود به تاریخ سیاه آلمان در دوره نازی می پردازد و سوژه های سختی مانند رنج یهودیان را یادآوری می کند.

ژان میشل بوهور مسئول نمایشگاه، آن را مجموعه مهمی ازمسائل و یادبودهای تاریخی می داند و می گوید: «تروریسم، یهودی ستیزی و اسلام هراسی، موضوع هایی هستند که در دنیا بی نظمی بوجود می آورند. انعکاس این مسایل را در کار این هنرمند می بینیم. این آثار سؤالهایی اصولی درباره تاریخ و خاطرات ایجاد می کند.»

«کیفر»، تأثیرپذیری از اکسپرسیونیسم انتزاعی، پاپ آرت و مینیمالیسم را رد می کرد و زبان تصویری خود را بوجود آورده بود. از معلمش جوزف بویز الهام می گرفت ولی با سرب و خاک و مواد قدیمی کار می کرد.

ژان میشل بوهور می گوید: «آثار هنری وی همواره دو قطبی هستند، شادی همیشه با خطر و درام همراه است و بعد با چیزهای دیگر آمیخته می شود. این تقابل همواره دیده می شود. اگر تابلو سیاه است جایی باید دنبال شادی بگردیم. دنیا برای «کیفر» یک چرخه است و مثبت و منفی در آن با هم می چرخند. واضح است که جنگ یک دوره منفی است اما بدنبال آن سازندگی می آید.»

فرانسوی ها این هنرمند آلمانی را که در سال ۱۹۹۳ میلادی به فرانسه آمد دوست دارند.

نمایشگاه اخیر وسیعترین بخش از آثار این هنرمند ازسی سال گذشته را در خود جای داده است. این نمایشگاه، تا نیمه ماه آوریل، ۱۵۰ اثر آفریده شده پس از سالهای ۱۹۶۰، تا نیمه ماه آوریل را در مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو در معرض دید علاقمندان می گذارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟