پیشنهاد عراق برای میانجیگری میان ایران و عربستان سعودی

پیشنهاد عراق برای میانجیگری میان ایران و عربستان سعودی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

عراق می گوید آماده است برای پایان دادن به بحران سیاسی پیش آمده میان ایران و عربستان سعودی میانجیگری کند. ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق روز چهارشنبه

آگهی

عراق می گوید آماده است برای پایان دادن به بحران سیاسی پیش آمده میان ایران و عربستان سعودی میانجیگری کند.

ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق روز چهارشنبه در جریان سفر به ایران و ملاقات با همتای ایرانی اش محمد جواد ظریف، ضمن هشدار در این باره که تنش میان ایران و عربستان سعودی می تواند به تمام خاورمیانه گسترش یابد، گفت: «عراق در قلب منطقه قرار دارد. بنابراین طبیعی است که رابطه نزدیکی با کشورهای عرب و دیگر کشورها داشته باشد و نقش میانجی را ایفا کند و تنش میان ایران و عربستان سعودی را کاهش دهد. ما به این موضوع همچون مسئولیتی می نگریم که به ما محول شده باشد.»

این پیشنهاد از سوی کشوری مطرح می شود که علاوه بر داشتن مرز مشترک با دو کشور ایران و عربستان سعودی، صاحب جمعیت قابل توجهی از هر دو مذهب شیعه و سنی است. روز چهارشنبه شیعیان معترض به اعدام شیخ نمر توسط عربستان سعودی، در خیابانهای بغداد دست به راهپیمایی زدند.

در این روز همچنین دولت بحرین که در جریان تنش روی داده میان تهران و ریاض در کنار عربستان سعودی ایستاده، اعلام کرد گروهی نزدیک به سپاه پاسداران ایران را که قصد حمله و توطئه در خاک این کشور داشتند، شناسایی و منهدم کرده است.

سومین و آخرین روز از مراسم عزاداری برای شیخ باقر نمر نیز روز چهارشنبه در روستایش در عربستان سعودی و با حضور اقلیت شیعه ساکن در آن، برگزار شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نقش گروههای تندرو داخلی در تنش میان ایران و عربستان

دیپلمات های عربستان سعودی وارد ریاض شدند

نگاهی به روابط میان ایران و عربستان سعودی در گفتگو با ژیل کپل