تهدید سیاست مهاجرپذیری آنگلا مرکل با رسوایی تعرض جنسی در شهر کلن

تهدید سیاست مهاجرپذیری آنگلا مرکل با رسوایی تعرض جنسی در شهر کلن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با انتشار اخبار مربوط به آزار زنان در جریان جشن های سال نوی میلادی در شهر کلن آلمان، بحث درباره سیاست این کشور در قبال پناهندگان اوج گرفت و نزاع میان

آگهی

با انتشار اخبار مربوط به آزار زنان در جریان جشن های سال نوی میلادی در شهر کلن آلمان، بحث درباره سیاست این کشور در قبال پناهندگان اوج گرفت و نزاع میان گروههای راست افراطی و در مقابل آنها سازمان های ضدفاشیست بار دیگر افزایش یافت.

انتشار این گزارشها، فشارها بر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان را نیز دوچندان کرده است بویژه از سوی هورست زیهوفر، فرماندار ایالت بایرن و متحد او که با سیاستهای مهاجر پذیری خانم مرکل مخالف است.

خانم مرکل روز چهارشنبه هنگام ملاقات با آقای زیهوفر گفت: «برای من بسیار مهم است که هر دو به توافقی برای کاهش شمار مهاجران برسیم. آن هم با کار روی علل بوجود آمدن این وضعیت و یافتن راههایی همچون بهبود بخشیدن روند بازگشت پناهجویانی که تقاضای پذیرش آنها رد شده است.»

بیش از صد مورد ضرب و شتم، تعرض جنسی و دزدی از زنان در شب سال نو در شهر کلن و بیش از ۵۰ مورد در هامبورگ گزارش شده است و تا کنون نود نفر از قربانیان، شکایت کرده اند.

گفته می شود مردان متعرض گاه در گروههای بیست نفره به زنان حمله می کردند.

یکی از زنان قربانی می گوید: «ناگهان، مردانی که در اطرفمان بودند به ما چسبیدند و شروع کرند به لمس کردن بدن ما. آنها تمام بدنمان را لمس می کردند. وقتی سرم را برگرداندم، یکی از پسران کیفم را گرفت و آن را پاره کرد.»

اگرچه به گفته شاهدان، مردان خاطی، عرب تبار یا متعلق به شمال آفریقا بودند اما مقامات کلن تاکید کرده اند که نباید حس بی اعتمادی نسبت به خارجی ها یا پناهندگان را به دلیل وقوع این حوادث در جامعه تقویت کرد.

یکی دیگر از زنان آسیب دیده می گوید: «آنها فکر می کردند که قدرت دارند و می توانند هر کاری که می خواهند با زنانی که برای جشن ها به خیابانها آمده اند، انجام دهند. آنها همه جای ما را لمس می کردند. واقعا وحشتناک بود.»

تا کنون هیچ فردی دستگیر نشده اما پلیس اعلام کرده است که هویت سه تن از متعرضان شناسایی شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نگاهی به ماجرای مزاحمت جنسی برای دختران در کلن آلمان

اعتراض به آزار جنسی گسترده زنان در کلن آلمان

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان