دیپلمات های عربستان سعودی وارد ریاض شدند

دیپلمات های عربستان سعودی وارد ریاض شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دیپلمات های عربستان سعودی پس از ترک ایران عصر روز سه شنبه وارد ریاض شده و در فرودگاه بین المللی پادشاه خالد مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفتند

آگهی

دیپلمات های عربستان سعودی پس از ترک ایران عصر روز سه شنبه وارد ریاض شده و در فرودگاه بین المللی پادشاه خالد مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفتند.

دیپلمات های عربستان سعودی پس از حمله به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد روز یکشنبه ایران را ترک کردند. در پی این حمله، عربستان سعودی روابط خود با ایران را در سطوح اقتصادی و دیپلماتیک قطع کرده است.

محمد آل عطیبی، کنسول اول سابق عربستان در ایران دربارۀ این حمله می گوید: «ما شاهد خرابی کامل بودیم، آنها هر چه که در سفارت بود به هم ریختند و خراب کردند. سه روز بعد از آن را تا به اینجا برسیم در وحشت بسر می بردیم اما به شکر خدا امروز به فرودگاه [ریاض] رسیدیم.»

عربستان می گوید از ایران به خاطر عدم محافظت از سفارت این کشور در مقابل حمله کنندگان به شورای امنیت شکایت کرده است این درحالیست که نمایندۀ ایران در سازمان ملل در نامه ای از این اتفاق ابراز تاسف کرده است. اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ایران این اقدام عربستان را عجولانه و بدور از منطق مدیریت دانسته است.

مقامات ایران می گویند حمله به سفارت توسط تعدادی از افراد خودسر صورت گرفته است و نیروی انتظامی نیز از دستگیری دست کم ۵۰ نفر از حمله کنندگان خبر می دهد.

علاوه بر عربستان سعودی، کشورهای بحرین، سودان و جیبوتی نیز به حمایت از این کشور روابط خود با ایران را به طور یکجانبه قطع کردند. کویت و امارات نیز سفرای خود را فراخوانده و اعلام کرده اند روابط خود را در حد کاردار کاهش می دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحرین صحنه درگیری بین پلیس و معترضان به اعدام شیخ نمر

پادشاه بحرین بیش از ۱۵۰۰ زندانی را در چهارچوب «بزرگترین عفو سال‌های اخیر» بخشید

پلیس اکوادور به قیمت قطع روابط دیپلماتیک از دیوار سفارت مکزیک بالا رفت تا محکوم فراری را دستگیر کند