رهبر ایران: حتی کسانی که نظام را قبول ندارند در انتخابات شرکت کنند

رهبر ایران: حتی کسانی که نظام را قبول ندارند در انتخابات شرکت کنند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

علی خامنه‌ای، رهبر ایران روز شنبه در دیدار با جمعی از مردم قم با تاکید بر اهمیت انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی گفت: «همه درانتخابات شرکت کنند. حتی کسانی که نظام را قبول ندارند برای حفظ اعتبار کشور شرکت کنند. ممکن است کسی بنده را قبول نداشته باشد، اما شرکت کنند. انتخابات مال رهبری نیست مال ایران اسلامی و جمهوری اسلامی است، این موجب تقویت نظام و تأمین ماندگاری آن و باقی ماندن کشور در حصار امنیت کامل و بالا رفتن اعتبار و ابهت ملت است.»

رهبر ایران پیشتر و در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۲ هم از کسانی که «به دلیلی نمی‌خواهند از نظام اسلامی حمایت کنند» خواسته بود تا برای «حمایت از کشور» در انتخابات شرکت کنند.

آقای خامنه‌ای که به مناسبت سالروز تظاهرات هواداران آیت الله خمینی در قم در ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ سخنرانی می‌کرد، درباره اهمیت ترکیب مجلس خبرگان بعدی گفت: «آن روزی که رهبر فعلی در دنیا نباشد یا رهبر نباشد، این مجلس باید رهبر انتخاب کند که کلید حرکت انقلاب دست او است.»

رهبر ایران روز شنبه، بار دیگر نسبت به آنچه وی آن را «نفوذ دشمن» می‌خواند هشدار داد و گفت: «امروز یک جبهه‌ وسیع دشمن در مقابل خودمان داریم؛ از سردمداران رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا تا عوامل تکفیری و داعش. همه‌ تحلیل‌های آن‌ها متوجه این است که چه کنند تا درخت تناور انقلاب را ریشه‌کن کنند. همه‌ همتشان این است که این ماندگاری را از بین ببرند؛ همه‌ همت ما باید این باشد که ماندگاری انقلاب بماند.»

رهبر جمهوری اسلامی بار دیگر با انتقاد شدید از عملکرد معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ – که در ادبیات رسمی جمهوری اسلامی از آن به عنوان فتنه یاد می‌شود- گفت: «این کارهای سال ۸۸ از ابتکارات جدید آن‌ها علیه انقلاب بود؛ به بهانه‌ انتخاب یک دولتی که مورد قبول آمریکا نیست، آن اقلیتی را که رأی نیاورده بکشند در خیابان و یک رنگی به آن‌ها بدهند و کمکشان کنند؛ آمدند اینجا هم انجام بدهند و نتوانستند. این، انقلاب رنگی بود؛ کودتای رنگی ناموفق.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رهبر ایران، وی با تائید مواضع مجلس فعلی در مسائل بین المللی گفته است: «مجلس خیلی مهم است. هم از نظر قوانین و ریل‌ گذاری برای حرکت دولت‌ها و هم در مسائل بین‌المللی. ملاحظه می‌کنید مجلس کنونی در مسائل بین‌المللی مواضع خوبی می‌گیرد. این کجا و اینکه مجلسی در مقابل دشمنان بین‌المللی حرف آن‌ها را بزند؛ مجلسی که در قضیه‌ هسته‌ای و… حرف دشمن را تکرار کند.»

به نظر می‌رسد منظور رهبر ایران از «مجلسی که حرف دشمن را تکرار می‌کند»، اشاره وی به رویکرد اکثریت اصلاح طلب نمایندگان ششمین دوره مجلس شورای اسلامی در قبال پرونده هسته‌ای ایران و مسائل داخلی است.

انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، هفتم اسفندماه در ایران برگزار می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود