شرایط جدید ترکیه برای اتباع سوری: ورود از بنادر و فرودگاهها صرفا با ویزا

شرایط جدید ترکیه برای اتباع سوری: ورود از بنادر و فرودگاهها صرفا با ویزا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دولت ترکیه از روز جمعه ۸ ژانویه داشتن ویزا را برای سوری هایی که از طریق فرودگاهها و بنادر وارد ترکیه می شوند، اجباری کرد. اگرچه مقامات آنکارا این

آگهی

دولت ترکیه از روز جمعه ۸ ژانویه داشتن ویزا را برای سوری هایی که از طریق فرودگاهها و بنادر وارد ترکیه می شوند، اجباری کرد.

اگرچه مقامات آنکارا این اقدام را تلاشی برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به اروپا می دانند اما به نظر منتقدان دولت آقای اردوغان، این اقدام چرخشی در سیاست ترکیه نسبت به مردم سوریه است.

این سیاست جدید باعث شد حدود چهارصد سوری که در اواخر روز پنجشنبه در سالن ترانزیت فرودگاه بیروت آماده سفر به ترکیه بودند، مجبور به بازگشت به دمشق شوند.

با این وجود دولت ترکیه تاکید کرده است که مرزهای زمینی اش روی پناهجویان سوری باز خواهد بود.

عثمان آتالای از بنیاد کمکهای بشردوستانه ترکیه با تایید اقدام دولت این کشور می گوید: «گاه برخی افراد یا گروههای ناخواسته و با نیت بد، می خواهند از سوریه وارد ترکیه شوند. مردمی که وارد می شوند باید بوسیله سیستمی تحت کنترل باشند. ترکیه در حال حاضر مهاجران و پناهندگانی را که از سوریه گریخته اند، پذیرفته است.»

اتحادیه اروپا که ترکیه خواهان پیوستن به آن است در ماه نوامبر موافقت کرد که در ازای تلاش آنکارا برای متوقف کردن جریان ورود مهاجران به اروپا، مبلغ ۳ میلیارد یورو به این کشور اعطا کند.

بورا بایراکتار، خبرنگار یورونیوز در ترکیه می گوید: «ضرورت ویزا برای سوریها در بندرها و فرودگاهها در چهارچوب مبارزه با تروریسم و جرم مطرح شده است. به نظر می رسد این سیستم جدید، شامل دو میلیون مهاجر سوری که در اینجا زندگی می کنند، نشود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دستگیری بیش از ۳۰۰ نفر در ترکیه به ظن ارتباط با گروه داعش

قلیچداراوغلو در جستجوی آرای ملی‌گرایان؛ «پیروزی اردوغان یعنی ۱۰ میلیون پناهنده دیگر»

بلندپروازی هواپیمایی ترکیه؛ غذا با ستارهٔ میشلن، و تربیت خلبان برای دنیا