فرستادۀ سازمان ملل در امور سوریه به تهران سفر کرد

فرستادۀ سازمان ملل در امور سوریه به تهران سفر کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

استفان دی میستورا، فرستادۀ سازمان ملل در امور سوریه روز یکشنبه وارد تهران شد و با محمد جواد ظریف، وزیر خارجۀ ایران دیدار کرد. هدف از این سفر گفت و گو

آگهی

استفان دی میستورا، فرستادۀ سازمان ملل در امور سوریه روز یکشنبه وارد تهران شد و با محمد جواد ظریف، وزیر خارجۀ ایران دیدار کرد.

هدف از این سفر گفت و گو با مقامات جمهوری اسلامی ایران بر سر مذاکرات سوریه و اطمینان از عدم تاثیر تنش میان این کشور و عربستان در این مذاکرات عنوان شده است.

فرستادۀ پس از این دیدار به خبرنگاران گفت: «در ریاض این اطمینان را به من دادند و در تهران نیز همین تضمین از سوی مقامات ایران داده شد که تنش پیش آمده که از آن متاسف هستم، هیچ تاثیری بر گفت و گوهای وین و ژنو در مورد بحران سوریه نخواهد داشت.»

دور بعدی این مذاکرات قرار است روز بیست و پنجم ژانویه در ژنو برگزار شود.

استفان دی میستورا پیش از سفر به تهران، به ریاض سفر کرده و با مقامات این کشور نیز دیدار کرده بود. وی هدف از این دو سفر و دیدار با وزرای خارجۀ این دو کشور را ارزیابی بحران پیش آمده میان دو کشور و تاثیر این تنش به روی مذاکرات برای حل بحران سوریه عنوان کرده بود.

روابط ایران و عربستان در پی اعدام شیخ باقر نمر، یکی از شخصیت های شیعه توسط دولت عربستان و حمله به سفارت این کشور در تهران قطع شده است. کشورهای بسیاری نیز از جمله سودان، سومالی، امارات و بحرین در پی این حادثه و به حمایت از عربستان روابط خود با تهران را قطع کرده اند.

مقامات ایران می گویند افراد «خودسر و نفوذی» حمله به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد را برنامه ریزی کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عربستان سعودی برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

بلینکن بار دیگر در خاورمیانه؛ وزیر خارجه آمریکا برای آتش‌بس در غزه رایزنی می‌کند

ایالات متحده و ژاپن خواستار پای کارآمدن «همه کشورها» برای ممنوعیت توسعه سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند