حضور خواهر پادشاه اسپانیا در دادگاه

حضور خواهر پادشاه اسپانیا در دادگاه
نگارش از مهران احمدی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شاهزاده کریستینا، خواهر پادشاه اسپانیا که با اتهام تقلب مالیاتی روبرو است، روز دوشنبه در برابر دادگاهی در پالما دو مایورکا حاضر شد. اناکی

آگهی

شاهزاده کریستینا، خواهر پادشاه اسپانیا که با اتهام تقلب مالیاتی روبرو است، روز دوشنبه در برابر دادگاهی در پالما دو مایورکا حاضر شد. اناکی اوردانگارین، همسر شاهزاده کریستینا که متهم اصلی این پرونده است، او را همراهی می کرد.

ابن برای اولین بار در تاریخ اسپانیاست که یکی از نزدیکان پادشاه برای پاسخگویی به اتهامات وارده در برابر دادگاه حاضر می شود. شاهزاده کریستینای ۵۰ ساله در حالی در دادگاه حاضر می شد که عکس برادرش فیلیپه ششم به عنوان فرد اول حکومت اسپانیا بر دیوار سالن دادگاه نصب شده بود.

شاهزاده کریستینا متهم است که درآمد حاصل از اختلاس اموال عمومی را از اداره مالیات پنهان کرده است. همسر او متهم به انجام این اختلاس شش میلیون یورویی شده است.

شاهزاده کریستینا همواره اتهامات وارده را رد کرده است. او می گوید که از امور مالی همسرش بی خبر بوده و به او اعتماد داشته است. شاهزاده کریستینا در صورت مجرم شناخته شدن ممکن است به چهار سال زندان محکوم شود.

رسوایی فساد مالی شاهزاده کریستینا و همسرش هنگامی افشا شد که اسپانیا دوران بحران عمیق اقتصادی را سپری می کرد. از این رسوایی به عنوان یکی از دلایل کناره گیری خوان کارلوس، پدر کریستینا از پادشاهی نام برده می شود. شاهزاده کریستینا برغم فشار خاندان سلطنتی اسپانیا حاضر به جدایی از همسرش نشده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محاکمۀ خواهر پادشاه اسپانیا و همسرش آغاز شد

همسر ولیعهد بریتانیا از ابتلایش به بیماری سرطان پرده برداشت

از زمین‌خواری تا درآمد ماهانه میلیاردی از هتل؛ از فساد مالی منتسب به کاظم صدیقی چه می‌دانیم؟