هشدار ریاض حجاب درباره خطر لغو مذاکرات آتی صلح سوریه

هشدار ریاض حجاب درباره خطر لغو مذاکرات آتی صلح سوریه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ریاض حجاب هماهنگ کننده مخالفان دولت سوریه برای مذاکرات صلح ۲۵ ژانویه٬ روز دوشنبه روسیه را متهم کرد که با بمباران سه مدرسه باعث کشته شدن ۳۵ کودک شده

آگهی

ریاض حجاب هماهنگ کننده مخالفان دولت سوریه برای مذاکرات صلح ۲۵ ژانویه٬ روز دوشنبه روسیه را متهم کرد که با بمباران سه مدرسه باعث کشته شدن ۳۵ کودک شده است. او تاکید کرد در چنین شرایطی مخالفان نمی توانند با دولت اسد مذاکره کنند.

ریاض حجاب که برای هماهنگی مذاکرات صلح ۲۵ ژانویه میان دولت سوریه و مخالفان به پاریس سفر کرده بعد از ملاقات با فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه گفت: «ما می خواهیم در این مذاکرات شرکت کنیم٬ ما خواستار گفتگوایم و دراین باره جدی هستیم اما برای مذاکره باید شرایط آماده باشد. ما نمی توانیم با رژیمی مذاکره کنیم که با استفاده از نیروهای خارجی بر سر مردم سوریه بمب می ریزد.»

پیش از این رصد خانه حقوق بشر سوریه گزارش داده بود که دست کم ۱۲ دانش آموز در حمله هواپیماهای روسیه به یک مدرسه در شهر نجاره در استان حلب کشته شده اند. روسیه هنوز واکنشی به این ادعا نشان نداده است.

مذاکرات صلح ژنو میان دولت بشار اسد و مخالفان برای روز ۲۵ ژانویه تحت نظارت سازمان ملل متحد برنامه ریزی شده است با این حال بطور قطع مشخص نیست که این مذاکرات در روز مقرر برگزار شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: یک نظامی ایرانی در حمله هوایی اسرائیل به سوریه کشته شد