کره جنوبی از چین خواست به صلح در شبه جزیره کره کمک کند

کره جنوبی از چین خواست به صلح در شبه جزیره کره کمک کند
نگارش از مهران احمدی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ارتش کره جنوبی پس از مشاهده یک شی ء شناسایی نشده در آسمان و در مرز خود با کره شمالی اقدام به شلیک هشدارآمیز کرد. به گفته یک مقام نظامی کره جنوبی

آگهی

ارتش کره جنوبی پس از مشاهده یک شی ء شناسایی نشده در آسمان و در مرز خود با کره شمالی اقدام به شلیک هشدارآمیز کرد. به گفته یک مقام نظامی کره جنوبی احتمال داده می شود که این شی ء شناسایی نشده یک پهپاد متعلق به کره شمالی بوده باشد.

خبرگزاری یونهاپ در کره جنوبی خبر از ۲۰ بار شلیک با تیربار در جریان این حادثه داده است. رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی می گوید که پس از شلیک های هشدارآمیز کره جنوبی، شی ء شناسایی نشده به بخش شمالی مرز بین دو کره بازگشته است.

در همین حال پارک گون-های، رئیس جمهوری کره جنوبی خواستار کمک چین به حل مناقشه بین دو کره شد.

وی گفت: «اطمینان دارم که چین به خوبی آگاه است که اگر قدم های لازم در راستای درخواست ما برداشته نشود و نتوانیم از پنجمین و ششمین آزمایش اتمی کره شمالی جلوگیری کنیم، توانایی تضمین یک صلح و ثبات واقعی در شبه جزیره کره را نخواهیم داشت. معتقدم که دولت چین اجازه نخواهد داد که شرایط در شبه جزیره کره بیش از این، رو به وخامت بگذارد.»

کره جنوبی پیش از این، آزمایش بمبی هیدروژنی توسط کره شمالی در روز ۶ ژانویه را “تحریک آمیز” و “چالشی غیر قابل پذیرش” برای صلح و امنیت جهان ارزیابی کرده بود.

در همین حال مقامات آمریکایی صحت تصاویری را که کره شمالی از آزمایش موشکی خود منتشر کرده است، زیر سوال بردند. کره شمالی روز جمعه با انتشار این تصاویر خبر از شلیک موشک هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای از زیردریایی های خود داده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کره شمالی: از بمب هیدروژنی برای دفاع استفاده می کنیم

محکومیت دو نوجوان در کره شمالی به ۱۲ سال کار با اعمال شاقه به دلیل تماشای ویدیوهای کره جنوبی

رقابت در شبه‌جزیره کره:ده روز پس از کره‌شمالی، ماهواره جاسوسی کره‌جنوبی باکمک ایلان‌ماسک به فضا رسید