مسابقه شاهین های شکاری در امارات متحده عربی

مسابقه شاهین های شکاری در امارات متحده عربی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مسابقه شکار با شاهین یکی از ورزش های منحصر بفرد در امارات متحده عربی است که با استفاده از پرندگان شکاریی برگزار می شود که بیش از ۲۰۰ هزار یورو قیمت

آگهی

مسابقه شکار با شاهین یکی از ورزش های منحصر بفرد در امارات متحده عربی است که با استفاده از پرندگان شکاریی برگزار می شود که بیش از ۲۰۰ هزار یورو قیمت دارند.

گفته می شود که این ورزش میراث محیط خشن و بی رحم کویر است و به زمانی باز می گردد که مردم برای زنده ماندن از هر وسیله ای استفاده می کردند. شاهین ها در این محیط جغرافیایی یکی از ابزارهای اصلی شکار بوده اند.

امارات اکنون کشور ثروتمندی است با این حال بصورت نمادین این روش قدیمی مورد استفاده قرار می گیرد و در ماه جاری این کشور میزبان مسابقات شکار با شاهین بود.

مسابقات قهرمانی شکار با شاهین شاهزاده «فزاع» که «التلواح» نامیده می شود در دوم ژانویه برگزار شد و شرکت کنندگان در بخش های مختلف این رقابت ها شرکت کردند. شرکت کنندگان همچنین در چند گروه بر اساس سن شاهین، نژاد شاهین و موقعیت اجتماعی صاحبان آنها از یکدیگر تفکیک شده بودند که گویای انحصاری بودن رقابت در بعضی از بخش های این مسابقات است.

نژاد شاهین ها در این رقابت ها از اهمیت برخوردار است و بهترین رکورد برای پرندگانی که بتوانند در فاصله ۴۰۰ متری شکار کنند ۲۰ ثانیه است و برای ترغیب شاهین ها از طعمه هایی از قبیل بال کبوتر، مرغ یا بوقلمون استفاده می شود.

به گفته «خلیفه بن مرجن» یکی از شیوخی که در مسابقات امسال شرکت کرده، شاهین ها ماهها تحت تعلیم قرار می گیرند تا برای این رقابت ها آماده شوند. او می افزاید: «شاهین را رها می کنیم تا بتواند پرواز کند. سعی می کنیم که عضلاتش قوی شود تا بتواند در مسابقه خوب ظاهر شود. این کار مثل تمرین دادن یک تیم فوتبال است. دو ماه طول می کشد تا شاهین واقعا آماده شود. ما بعضی وقت ها شاهین ها را روزی دو بار تمرین می دهیم اما بطور معمول تمرین ها روزی یک بار است. گاه بطور سنتی و گاه با استفاده از اتومبیل. به این صورت که دستمان را بیرون پنجره اتومبیل نگه می داریم و شاهین دست ما را دنبال می کند. من دو، سه یا چهار کیلومتر رانندگی می کنم که برای شاهین همین مقدار کافی است. یک شاهین خوب می تواند شش تا هشت کیلومتر پرواز کند در حالی که شما با سرعت ۸۵ کیلومتر بر ساعت در حال رانندگی هستید. درست است که دو ماه تمرین کافی است اما ما از مسابقه سال قبل تا مسابقه سال جاری تمرین ها را ادامه می دهیم.»

در مسابقات سال جاری که بطور وسیع از تلویزیون های محلی پخش شد، ۱۵۰ شرکت کننده از کشورهای خلیج فارس حضور داشته اند.

سال گذشته برندگان بطور کلی ۱۲۵ هزار یورو جایزه نقدی و هر برنده یک خودروی بنتلی دریافت کرد.

مسابقه شکار شاهین ها بخشی از مجموعه مسابقاتی است که فعالیت های سنتی دیگری چون شکار و تیراندازی را هم در بر می گیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عربستان سعودی برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

بلینکن بار دیگر در خاورمیانه؛ وزیر خارجه آمریکا برای آتش‌بس در غزه رایزنی می‌کند

سرمربی الهلال پس از ثبت رکورد ۲۸ پیروزی متوالی: هنوز وقت جشن گرفتن نیست