کاروان جدیدی از مواد غذایی وارد مضایا، فوعه و کفرایا می شود

کاروان جدیدی از مواد غذایی وارد مضایا، فوعه و کفرایا می شود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سازمان ملل می گوید گزارشات ارائۀ شده به این نهاد بین المللی مرگ مردم در شهر مضایا بر اثر گرسنگی ناشی از محاصرۀ نیروهای دولتی سوریه را تایید می کند

آگهی

سازمان ملل می گوید گزارشات ارائۀ شده به این نهاد بین المللی مرگ مردم در شهر مضایا بر اثر گرسنگی ناشی از محاصرۀ نیروهای دولتی سوریه را تایید می کند. سازمان ملل می گوید بیش از ۴۰ هزار نفر از ساکنان این شهر در فضایی پر از یاس و ناامیدی زندگی می کنند و فاقد هرگونه امکانات پزشکی و مواد غذایی هستند.

قرار است کاروان جدیدی از محموله های مواد غذایی و دارو روز پنجشنبه وارد این منطقه شود. نخستین کاروان سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی که شامل ۴۴ کامیون حامل مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی و لباس گرم و پتو بود روز یکشنبه وارد مضایا و روستاهای فوعه و کفرایا شد.

شهر مضایا توسط اعضای این دو گروه تصرف شده و دولت سوریه نیز با محاصرۀ این شهر مانع رسیدن مواد مورد نیاز به مردم مضایا شده است. علاوه بر مضایا، ساکنان دو روستای شیعه نشین فوعه و کفرایا به تلافی این اقدام ارتش سوریه توسط گروههای مسلح از جمله احرار الشام و جبهۀ النصره محاصره شده اند و از کمبود مواد غذایی رنج می برند.

بسیاری از مردم شهر مضایا در گفت و گو با رسانه ها و نمایندگان سازمان ملل اظهار داشته اند که اعضای احرار الشام و جبهه النصره مواد غذایی داشته اند اما از توزیع این مواد غذایی در میان مردم خودداری می کرده اند. مردم این شهر که از ماه سپتامبر در محاصره قرار دارند برای رفع گرسنگی خود از ترکیب آب و نمک یا ریشه و برگ گیاهان تغذیه می کرده اند.

همزمان با ادامۀ کمک رسانی به مردم این منطقه، فرستادۀ ویژه سازمان ملل برای سوریه نسبت به برگزاری گفت و گوهای صلح برای سوریه در روز بیست و پنجم ژانویه در ژنو اطمینان داد. به همین منظور روز چهارشنبه یک نشست مقدماتی با حضور نمایندگان پنج عضو دائم شورای امنیت در این شهر برگزار شده است.

ادامۀ تلاش های دیپلماتیک برای حل این بحران در حالیست که درگیری ها در مناطقی از سوریه روز چهارشنبه نیز ادامه یافت. ارتش سوریه می گوید سرانجام پس از نزدیک به سه ماه و در جریان نبردهایی که با گروههای مسلح ضد دولتی در نزدیکی شهر سلما رخ داده توانسته است این شهر را از مخالفان پس بگیرد.

شهر سلما در استان لاذقیه قرار دارد و به گفتۀ ارتش سوریه عملیات بازپس گیری این شهر با حمایت هوایی جنگنده های روسیه همراه بوده است. این شهر نزدیک به سه سال در اختیار گروههای مسلح ضد دولتی قرار داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشته شدن فرمانده ارشد سپاه در حمله هوایی به ساختمانی در کنار سفارت ایران در دمشق

انفجار مرگبار در منطقه تحت کنترل طرفداران ترکیه؛ خودروی بمب‌گذاری شده در بازاری در شمال سوریه ترکید

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد