بحران در شرکتهای فعال در صنعت نفت

بحران در شرکتهای فعال در صنعت نفت
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سقوط شدید قیمت نفت در بازار نه تنها کشورهای تولید و صادرکننده طلای سیاه را نگران کرده، بلکه شرکتهای بزرگ فعال در بخش صنعت نفت را نیز با بحران مواجه

آگهی

سقوط شدید قیمت نفت در بازار نه تنها کشورهای تولید و صادرکننده طلای سیاه را نگران کرده، بلکه شرکتهای بزرگ فعال در بخش صنعت نفت را نیز با بحران مواجه کرده است.

با توجه به قیمت پایین نفت، اکتشاف و تولید این ماده برای کمپانی های نفتی به صرفه نیست. شرکتی چون بی پی از نیروی کار خود تا سقف هشت هزار نفر می کاهد. کمپانی بی اچ پی بیلیتون برای نجات خود از این مهلکه قیمت و ارزش سهام خود را کاهش می دهد.

برندا کلی، تحلیلگر بازار از لندن در این زمینه می گوید: «زمانی که میزان بازدهی بسیاری از کشورهای تولیدکننده نفت را مشاهده می کنیم، باید انتظار آن را داشت که کمپانی های فعال در این بخش برای مقابله با این روند و نجات خود از سقوط بازار نفت، قیمت سهامشان را کاهش دهند.»

شرکتهای نفتی علاوه بر تعدیل نیروی کار، کاهش حجم سرمایه گذاری های خود در بخش صنعت نفت را در دستور کار قرار داده اند. پیش بینی می شود بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد دلار از حجم سرمایه گذاری ها تا آخر سال ۲۰۱۶ کاسته شود.

از اواسط سال ۲۰۱۴ تا کنون قیمت نفت از حدود ۱۱۵ دلار در ازای هر بشکه به زیر رقم ۳۰ دلار سقوط کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده