یک مورد جدید ابولا در آفریقا شناسایی شد

یک مورد جدید ابولا در آفریقا شناسایی شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فقط چند ساعت پس از این که سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که ویروس ابولا ریشه کن شده است، مقامهای سیرالئون از شناسایی یک مورد جدید ابتلا به این ویروس

آگهی

فقط چند ساعت پس از این که سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که ویروس ابولا ریشه کن شده است، مقامهای سیرالئون از شناسایی یک مورد جدید ابتلا به این ویروس خطرناک خبر دادند.

گفته می شود که زنی که به تازگی بر اثر ابتلا به ویروس ابولا درگذشته است، احتمالا بیست و هفت نفر دیگر را هم به این ویروس آلوده کرده است.

کشور سیرالئون حدود دو ماه قبل به عنوان کشوری عاری از ابولا معرفی شده بود.

تاریک جاسارویک، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت می گوید: «سیرالئون از قبل هم تحت نظر بود و این مورد جدید خیلی سریع شناسایی شد. حالا تحقیقات ضروری برای این مورد خاص اولویت اصلی ما است. تا این که بفهمیم این فرد چطور به ابولا مبتلا شده است. این مورد به ما یادآوری می کند که همه ما باید هوشیار باشیم. باید همه امکانات خود را به کار ببندیم تا در برابر موارد احتمالی بعدی هم بخوبی واکنش بدهیم.»

از حدود دو سال قبل که موج جدید ویروس ابولا در غرب آفریقا مشاهده شد تا کنون دست کم چهار هزار نفر در سیرالئون و یازده هزار نفر در کشورهای غرب آفریقا بر اثر ابتلا به این ویروس خطرناک درگذشته اند.

ویروس ابولا یکی از مرگبارترین ویروسهاست که با تب شدید و خونریزی همراه است و فرد مبتلا به آن بلافاصله از پا در می آید. مشکل اصلی در شیوع ابولا این است که بسادگی از طریق تماس با خون یا مایعات دیگر بدن فرد آلوده منتقل می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان

چطور در تعطیلات نوروز وزن خود را حفظ کنیم

رفع شلوغی و بی‌نظمی‌های زندگی باعث بهبود سلامت روان شما می‌شود