سقوط بهمن در آلپ فرانسه؛ اسکی خارج از پیست ممنوع می شود؟

سقوط بهمن در آلپ فرانسه؛ اسکی خارج از پیست ممنوع می شود؟
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سقوط بهمن در کوه های آلپ فرانسه که منجر به کشته شدن ۳ نفر شد، بیش از پیش این سوال را به وجود آورده است که اسکی تنها یک لذت است یا تبدیل به ورزشی

آگهی

سقوط بهمن در کوه های آلپ فرانسه که منجر به کشته شدن ۳ نفر شد، بیش از پیش این سوال را به وجود آورده است که اسکی تنها یک لذت است یا تبدیل به ورزشی خطرناک شده است؟
این در حالی است که هر روز افراد بیشتری به اسکی کردن در خارج از پیستهای اسکی روی می آورند. امری که هنوز غیر قانونی نیست. تعدادی از جوانان از دانشگاه لیموژ فرانسه با راهنمای خود در حال گذراندن دو هفته کارآموزی در یکی از مراکز اسکی هستند تا با موارد ایمنی بیشتر آشنا شوند.

ماری سوفی، از شرکت کنندگان در کارآموزی می گوید: «من همواره رویایم این بود که خارج از پیست اسکی کنم. اما من مادر هستم و در نتیجه مایل بودم این کار را در شرایطی مطمئن و امن و سازمان یافته انجام دهم.»

دانشجویان با یک دستگاه گیرنده کوچک که قابل حمل است، آشنا می شوند. این دستگاه کمک می کند که در صورت سقوط بهمن محل فرد اسکی باز شناسایی شود.

کریستوف لافون، استاد ورزش تاکید می کند که پیش از آغاز حرکت باید از درست کار کردن این دستگاه اطمینان حاصل کرد.

ظرف ۱۵ سال گذشته ۴۹ نفر بر اثر سقوط بهمن در فرانسه جان باخته اند. تاکنون اما این امر منجر به ممنوع شدن اسکی خارج از پیست نشده است.

لورانس الکساندروویچ، خبرنگار یورونیوز می گوید: «هرچند سقوط بهمن زمستان هر سال قربانیان زیادی می گیرد اما تعداد این قربانیان رو به افزایش نیست. این در حال است که ورزش اسکی و به ویژه اسکی خارج از پیست بسیار رونق گرفته است. بنابراین توجه به ایمنی امری حیاتی در مراکز اسکی است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شمار کشته شدگان حادثه سقوط بهمن در افغانستان به ۲۵ نفر افزایش یافت

شمار قربانیان ریزش بهمن در ارتفاعات تبت به ۲۰ نفر افزایش یافت

در کشور آفریقایی اسکی می‌کنند در اروپا از گرما عرق می‌‌ریزند