برنامه سفر روحانی به اروپا و بازگشت ایران به عرصه بین المللی

برنامه سفر روحانی به اروپا و بازگشت ایران به عرصه بین المللی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

لغو تحریم ها علیه ایران امیدهای تازه ای در اقتصاد این کشور ایجاد کرده که به تهران اجازه می دهد بار دیگر به عرصه بین المللی از جمله بازار صادرات

آگهی

لغو تحریم ها علیه ایران امیدهای تازه ای در اقتصاد این کشور ایجاد کرده که به تهران اجازه می دهد بار دیگر به عرصه بین المللی از جمله بازار صادرات نفت بازگردد. با این حال کاهش قیمت نفت که بعد از اعلام برداشته شدن تحریم ها به سطح ۲۸ دلار رسیده، راه دشواری پیش روی تهران گذاشته است.

به گزارش رویترز، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در نخستین سفر اروپایی بعد از برداشته شدن تحریم ها، هفته آینده از ایتالیا و فرانسه دیدار خواهد کرد. آقای روحانی ۲۵ و ۲۶ ژانویه (پنجم و ششم بهمن ماه) در ایتالیا خواهد بود و ۲۷ ژانویه (هفتم بهمن) با مقامات فرانسه در پاریس دیدار خواهد کرد. او همچنین در این سفر با پاپ فرانچسکو رهبر کاتولیک های جهان در واتیکان دیدار خواهد کرد.

با این حال ایران از اعمال تحریم های تازه آمریکا علیه برنامه موشکی اش خشمگین است. حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در واکنشی گفت: «اگر آنها در اجرای برجام نقضی را انجام بدهند، سازوکاری در خود برجام پیش بینی شده و ما طبق آن سازوکار مسئله را دنبال می کنیم.»

با لغو تحریم ها، مقامات ایران اعلام کرده اند که برنامه خرید ۱۱۴ هواپیمای مسافربری ایرباس را در دستور خرید دارند. تحریم صنایع هوایی، در سالهای گذشته ناوگان فرسوده ای برای ایران بر جای گذاشته که تهران بدنبال نوسازی این ناوگان است. ایران همچنین امیدوار است ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی را در پنج سال آینده جذب اقتصاد کشور کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سه تبعه آمریکایی آزاد شده به آلمان انتقال داده شدند

واکنش اسرائیل به اجرایی شدن برجام

برداشته شدن تحریمها؛ واکنش ها در تهران و نیویورک