افزایش نگرانی بازار نفت با لغو تحریمهای بین المللی علیه ایران

افزایش نگرانی بازار نفت با لغو تحریمهای بین المللی علیه ایران
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

توافق هسته ای بین ایران و قدرتهای بزرگ و در نتیجه لغو تحریم های بین المللی علیه این کشور راه را برای افزایش سطح تولید و صادرات نفت ایران باز کرده

آگهی

توافق هسته ای بین ایران و قدرتهای بزرگ و در نتیجه لغو تحریم های بین المللی علیه این کشور راه را برای افزایش سطح تولید و صادرات نفت ایران باز کرده است.

این تحولات به آشفتگی در بازار نفت که تا پیش از این از روند نزولی قیمت طلای سیاه رنج می برد، دامن زده است. روز دوشنبه قیمت هر بشکه نفت برنت به رقم کمی بیش از ۲۸ دلار رسیده است.

نور الزوبی، کارشناس بازار بورس دوبی می گوید: «طی ۱۵ سال گذشته هرگز شاهد سقوط قیمت نفت تا این حد نبوده ایم. بودجه های کشورها بر مبنای ۷۰ دلار قیمت هر بشکه نفت تدوین شده است. امروز می بینیم که قیمت این ماده به زیر ۳۰ دلار رسیده و بانکهای بین المللی بزرگی پیش بینی کرده اند که حتی به رقم ۱۰ دلار نیز برسد. این به معنای آنست که چشم انداز و وضعیت در آینده مطلوب نخواهد بود.»

افزایش حجم تولید نفت ایران، یکی از کشورهای دارای نفوذ سازمان اوپک، تا سقف ۵۰۰ هزار بشکه در روز در مرحله اول، سطح عرضه این ماده را در بازار بیش از پیش افزایش خواهد داد. این در حالی است که از سوی دیگر میزان تقاضا رشد چندانی ندارد. این ساز و کار به سقوط قیمت نفت سرعت خواهد بخشید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده