گل سرنوشت ساز وین رونی و پیروزی دلچسب برای شیاطین سرخ

گل سرنوشت ساز وین رونی و پیروزی دلچسب برای شیاطین سرخ
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

منچستر یونایتد در یکی از حساس ترین مسابقات هفته بیست و دوم لیگ برتر جزیره با یک برد شیرینِ خارج از خانه توانست کمی از زیر فشار انتقاد ها خارج شود

آگهی

منچستر یونایتد در یکی از حساس ترین مسابقات هفته بیست و دوم لیگ برتر جزیره با یک برد شیرینِ خارج از خانه توانست کمی از زیر فشار انتقاد ها خارج شود. شیاطین سرخ موفق شدند با تک گل وین رونی که در دقیقه ۷۸ به ثمر رسید، نخستین شکست را به یورگن کلوپ سرمربی جدید لیورپول تحمیل کنند. این شکست برای کلوپ در حالی به دست آمد که لیورپول در مجموع تیم برتر میدان بود اما منچستر در نیمه دوم از تنها موقعیت جدی خود به خوبی استفاده کرد و با ضربه چکشی رونی به پیروزی رسید. گل وین رونی یکصدمین گل تیم منچستر در آنفیلد، ورزشگاه خانگی لیورپول بود.

در هفته هجدهم رقابت های لیگ فوتبال هلند، آیندهون در حالی که در زمین تیم فاینورد به میدان رفته بود موفق شد با دو گل دقایق ۴۹ و ۸۴ مورنو و نارسینگ میزبان خود را شکست دهد. آیندهون با این پیروزی با چهل و یک امتیاز خود را به رده دوم جدول رساند. آژاکس با ۴۴ امتیاز صدرنشین فعلی رقابت های لیگ فوتبال هلند است.

بالاترین ها و پائین ترین ها

- بالاترین: جان تری با گل به خودی در مقابل اورتون می رفت تا شکستی تلخ را به تیم اش تحمیل کند اما کاپیتان چلسی در آخرین ثانیه های بازی گل تساوی و چهلمین گل خود را در لیگ جزیره وارد دروازه حریف کرد تا آبی های لندنی یک امتیاز از این بازی بدست آورند.

- بالاترین: یونتوس با شکست چهار بر صفر اودینزه دهمین پیروزی متوالی خود را در سری آ تجربه کرد و توانست بالاتر از اینتر در رده دوم جدول قرار گیرد. پائولو دی بالا با دو گلی که در دقایق ۱۵ و ۲۸ به ثمر رساند نقش مهمی در پیروزی راه راه پوشان یووه داشت. بدین ترتیب ماسیمیلیانو آلگری سرمربی یوونتوس توانسته است تیم اش را از رده دوازدهم جدول به رده دوم برساند.

- پایین ترین: دو تیم رئال و اتلتیکو مادرید به دلیل مجازاتی که از سوی فیفا برای آنها مقرر شده در بخش پایین ترین ها قرار گرفته اند. این دو تیم به دلیل رعایت نکردن قوانین مربوط به بازیکنان زیر هجده سال تا یکسال از جذب بازیکن محروم شده اند. مسئولان این دو تیم مادریدی به تصمیم فیفا اعتراض کرده اند.

- پایین ترین: گری نویل به عنوان نخستین تجربه مربی گری با تیم والنسیا از زمان به دست گرفتن هدایت این تیم تا کنون هنوز موفق به کسب پیروزی نشده است. والنسیا از شش مسابقه با مربیگری نویل صاحب دو شکست و چهار تساوی شده که آخرین آن یکشنبه گذشته مقابل رایو والکانو حاصل شد. شاگردان نویل اکنون با ۲۴ امتیاز در رده یازدهم جدول لالیگا قرار دارند.

در مسیر یورو ۲۰۱۶؛ نگاهی به گذشته

در این بخش نگاهی می اندازیم به یکی از چهره های مطرح جام ملتهای اروپا در سال ۱۹۸۸. مارکو فان باستن در حالی که تنها بیست و سه سال داشت با هلند به قهرمانی در اروپا رسید. افتخاری که سبب شد تا او چند ماه بعد یکی از مهمترین جوایز دوران بازیگری خود را کسب کند.

مارکو فان باستن رقابت های یورو ۸۸ را به دلیل آسیب دیدگی جزئی از ناحیه مچ و از روی نیمکت آغاز کرد اما خیلی زود به ترکیب اصلی راه یافت. هت تریک مقابل انگلستان در مرحله حذفی نقطه آغاز درخشش او بود. این درخشش با پیروزی مقابل آلمان غربی در نیمه نهایی و سپس غلبه بر شوروی سابق در فینال که مهاجم آ. س . میلان نقشی برجسته در آنها داشت، ادامه یافت. این بازیکن رویایی تیم ملی هلند عنوان بهترین گلزن تورنمنت را دریافت کرد و در همان سال نیز صاحب توپ طلا شد.

پیش بینی نتایج

شنبه و یکشنبه آینده دیدارهای حساسی در لیگ های اروپایی برگزار می شود. ما نتیجه چند مسابقه را پیش بینی کرده ایم. شما هم می توانید پیش بینی ها و نظرات خود را از طریق هشتگ #TheCornerScores ارسال کنید.

آرسنال ۱ چلسی ۱
یوونتوس ۱ رم ۲
مونشنگلادباخ ۱ دورتموند ۴

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سرقت ۵۰۰ هزار یورویی از منزل ستاره منچستر ‌‌سیتی

لیگ قهرمانان اروپا؛ مورینیو و شیاطین سرخ بدنبال خروج از بحران

ادامۀ پیشتازی پاری سن ژرمن در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا