افزایش شمار قربانیان حمله تروریستی در بورکینافاسو

افزایش شمار قربانیان حمله تروریستی در بورکینافاسو
Copyright 
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

لیلا علوی، عکاس فرانسوی-مراکشی که در حمله تروریستی اخیر به هتل اسپلندید و کافه کاپوچینو در اواگادوگو، پایتخت بورکینافاسو به شدت زخمی شده بود، در

آگهی

لیلا علوی، عکاس فرانسوی-مراکشی که در حمله تروریستی اخیر به هتل اسپلندید و کافه کاپوچینو در اواگادوگو، پایتخت بورکینافاسو به شدت زخمی شده بود، در بیمارستان درگذشت.

او برای سازمان عفو بین الملل در بورکینافاسو کار می کرد. به این ترتیب شمار قربانیان این حادثه به ۳۰ تن رسید.

در حالی که تحقیقات در مورد این حمله ادامه دارد، رئیس جمهوری بورکینافاسو از محل حادثه بازدید کرد.

از سوی دیگر شاخه القاعده در مغرب اسلامی که مسئولیت این حمله را به عهده گرفته، هویت سه تن از مهاجمان را فاش کرد. این افراد البتار الانصاری، ابومحمد البوقلی الانصاری و احمد الفلانی الانصاری نام دارند. نام مشترک الانصاری نام نشان می دهد که این افراد اهل شمال مالی بوده اند.

یکی از بازماندگان حمله به کافه کاپوچینو در اواگادوگو می گوید: «ما در کافه ماندیم و مهاجمان دوباره برگشتند تا زخمی ها را بکشند. به محض این که تیراندازی شان تمام شد، ساختمان را به آتش کشیدند. من سینه خیز از کافه خارج شدم. برای آن که به در برسم، مجبور شدم از روی یک جنازه رد بشوم.»

۱۵ تن از کشته شدگان حمله تروریستی در بورکینافاسو تابعیت خارجی داشتند. از این تعداد پنج تن اتباع کانادایی بودند که برای ساختن مدرسه در این کشور حضور داشتند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش شمار قربانیان حمله تروریستی در بورکینافاسو

روایت شاهدان از حمله القاعده به کافه ای در بورکینافاسو

عوامل حملات خونین در پایتخت بورکینافاسو از پا درآمدند