داعش ۲۷۰ زندانی خود در دیرالزور را آزاد کرد

داعش ۲۷۰ زندانی خود در دیرالزور را آزاد کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نیروهای داعش روز سه شنبه ۲۷۰ نفر از ۴۰۰ غیرنظامی را که هفته گذشته در شهر دیرالزور زندانی کرده بودند، آزاد کردند. بیشتر آزاد شدگان زنان، کودکان وافراد

آگهی

نیروهای داعش روز سه شنبه ۲۷۰ نفر از ۴۰۰ غیرنظامی را که هفته گذشته در شهر دیرالزور زندانی کرده بودند، آزاد کردند. بیشتر آزاد شدگان زنان، کودکان وافراد مسن هستند.

دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن ضمن اعلام این خبر می گوید این زندانی ها در زمینه ارتباطشان با دولت بشار اسد، تحت بازجویی قرار گرفته اند و احتمالا علت آزادیشان این بوده که هیچ رابطه ای میان آنها و دولت بشار اسد یافت نشده است.

یک فعال سوری با نام مستعار محمد سعد، که در ماه دسامبر گذشته پس از زندانی و شکنجه شدن توسط گروه داعش سرانجام آزاد شده، در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که نیروهای داعش زندانیان شکنجه شده را در زمان بازدید مقامات بلندپایه مذهبی شان پنهان می کنند.

به گفته این زندانی آزاد شده، بنا بر یک قانون داخلی که در مناطق تحت کنترل نیروهای داعش وضع شده، چنانچه پس از بازجویی ها و تا ۳۰ روز، هیچ جرمی علیه افراد بازداشت شده یافت نشد، آنها را باید آزاد کرد.

محمد سعد افزوده است: «برای داعش، تهدید و ارعاب مردم یک موضوع اساسی است. آنها این باور را در مردم بوجود می آورند که یک سیستم امنیتی بسیار قوی دارند در حالیکه در واقع تمام کاری که انجام می دهند جمع آوری اطلاعات است.»

حمله داعش به شهر دیرالزور در شرق سوریه از ماه مارس گذشته آغاز شده و اخیرا شدت یافته است. این گروه توانسته است کنترل بخش هایی از شهر را به دست آورد، با این وجود هنوز هم بخش هایی از دیرالزور و بویژه فرودگاه استراتژیک آن در اختیار دولت بشار اسد است. حمله روز شنبۀ نیروهای داعش به این شهر دست کم ۱۳۵ کشته بر جای گذاشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

داعش کشته شدن جان جهادی را تایید کرد

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است