اجلاس مجمع جهانی اقتصاد تحت الشعاع پیامدهای ناشی از گرمایش زمین

اجلاس مجمع جهانی اقتصاد تحت الشعاع پیامدهای ناشی از گرمایش زمین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نگرانی از تبعات گرم شدن زمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد را در داووس سوئیس تحت الشعاع قرار داد. بان کی مون٬ دبیر کل سازمان ملل از رهبران کشورهای جهان

آگهی

نگرانی از تبعات گرم شدن زمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد را در داووس سوئیس تحت الشعاع قرار داد. بان کی مون٬ دبیر کل سازمان ملل از رهبران کشورهای جهان خواست که به توافقنامه پاریس پایبند باشند.

براساس توافقنامه دسامبر گذشته پاریس٬ کشورهای جهان با هدف جلوگیری از افزایش گرمایش زمین موظف به کاهش تولید گازهای کربنی شدند.

دبیر کل سازمان ملل ضمن هشدار به پیامد های بی توجهی به این توافقنامه گفت: «تغییرات آب و هوایی دستاوردهای توسعه را به باد خواهد داد. اگر به تواقنامه پاریس جامه عمل نپوشانیم٬ شانزده هدف تعیین شده در زمینه توسعه پایدار رنگ خواهند باخت.»

لوران فابیوس٬ وزیر خارجه فرانسه هم ضمن مرتبط دانستن تغییرات اقلیمی با موضوع امنیت و در نتیجه موج ورود پناهجویان به اروپا گفت: «امروز در اروپا به دلیل ورود صدها هزار پناهجو مشکلاتی داریم. اما سوال این است که اگر این تعداد به میلیون ها برسد چه؟ مساله جنگ و صلح همچنان مطرح است و فکر می کنم توافقنامه پاریس رکن اساسی امنیت است.»

براساس تازه ترین گزارش اداره هواشناسی آمریکا و ناسا کره زمین سال گذشته٬ گرمترین سال خود را از زمان ثبت داده های هواشناسی تجربه کرده است. پیامد های ناشی از تغییرات آب و هوا طی سال های گذشته در اشکال مختلف بحران های زیست محیطی و انسانی (از زمین لرزه و سیل تا خشک شدن دریاچه ها و کم آبی) رخ داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشدار مجمع جهانی اقتصاد نسبت به ادامه تولید زباله های پلاستیکی

شبیه سازی شرایط پناهجویان در داوس

مصاحبه با توماس هنریک ایلوِس، رئیس جمهور استونی