تاکید آلمان و ترکیه بر ادامه همکاری در زمینه پناهجویان

تاکید آلمان و ترکیه بر ادامه همکاری در زمینه پناهجویان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه پس از دیدار با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در یک نشست خبری گفت که کشورش تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ورود

آگهی

احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه پس از دیدار با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در یک نشست خبری گفت که کشورش تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به اروپا به کار خواهد بست. آقای داوود اوغلو البته تاکید کرد که درهای ترکیه همچنان به روی پناهجویانی که از سوریه فرار می کنند بازخواهد ماند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، که میزبان نخست وزیر ترکیه بود درباره همکاریهای تجاری دو کشور و همچنین همکاری در زمینه جنگ با داعش صحبت کرد.

خانم مرکل گفت: «ما، یعنی ترکیه و آلمان موافقت کردیم که نمی توانیم اجازه بدهیم که قاچاقچیان انسان، قدرت را در دریای بین ترکیه و یونان به دست بگیرند.»

خانم مرکل گفت که نحوه مواجهه ترکیه با حزب کارگران کردستان ترکیه، پ کا کا، هم در گفتگوهای دوجانبه مطرح شد.

آقای داوود اوغلو گفت: «از نظر ترکیه و آلمان، گفتگوهای صلح که قرار است هفته آینده با هدف پایان دادن به درگیریها در سوریه آغاز شود، تاثیر زیادی بر موج پناهجویانی که روانه اروپا می شوند خواهد گذاشت.»

همزمان با دیدار صدر اعظم آلمان و نخست وزیر ترکیه در برلین، حدود صد نفر از مخالفان دولت ترکیه در این شهر تجمع کردند و علیه سیاستهای دولت ترکیه شعار دادند. کشور آلمان میزبان صدها هزار نفر از مهاجران ترک است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمان دستیار یک سیاستمدار حزب راست افراطی را به اتهام جاسوسی برای چین بازداشت کرد

اولاف شولتس نسبت به قدرت‌گیری راست افراطی در انتخابات پارلمانی اروپا هشدار داد

سالمندان آلمانی چگونه به تامین هزینه‌های حزب راست افراطی کمک می‌کنند؟