پایان کارزار تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در پرتغال

پایان کارزار تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در پرتغال
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کارزار تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پرتغال روز جمعه پایان یافت. در انتخابات روز یکشنبه (۲۴ ژانویه) ده نامزد به رقابت با یکدیگر می پردازند

آگهی

کارزار تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پرتغال روز جمعه پایان یافت. در انتخابات روز یکشنبه (۲۴ ژانویه) ده نامزد به رقابت با یکدیگر می پردازند که رقابت اصلی میان چهار تن از آنهاست.

مارسلو ربلو دو سوسا٬ رهبر سابق حزب راست میانه «سوسیال دموکرات» بیشترین بخت را برای پیروزی دارد. این استاد حقوق از پانزده سال پیش به عنوان تحلیلگر سیاسی در تلویزیون حضور داشته و از این رهگذر توانسته محبوبیتی به دست آورد. بر اساس آخرین نظرسنجی ها پیش بینی می شود که او ۵۵ درصد آراء را از آن خود خواهد کرد.

آنتونیو سامپایو دو نووا٬ رئیس سابق دانشگاه لیسبون با برخورداری از حمایت سه رئیس جمهوری پیشین پرتغال و برخی اعضای حزب سوسیالیست بخت دوم را در این انتخابات داراست و احتمالا ۲۲ درصد آراء را به دست خواهد آورد.

ماریا دو بلیم روزیرا، وزیر سابق بهداشت و رهبر سابق حزب سوسیالیست پرتغال بعنوان نامزدی مستقل در این رقابتها حاضر شده است. پیش بینی می شود او بین ۸ تا ۱۳ درصد آراء را به دست آورد.

ماریزا ماتیاس، جوانترین نامزد انتخابات پیش رو جامعه شناس است و حمایت بلوک چپ را به همراه دارد. او از سال ۲۰۰۹ نماینده پارلمان اروپاست و احتمالا بین ۵ تا ۸ درصد آراء را از آن خود کند.

پیروز این انتخابات جانشین هانیبال کاواکو سیلوا، رئیس جمهوری محافظه کار کنونی پرتغال خواهد شد. رئیس جمهوری پرتغال نقش مهمی در عرصه سیاسی این کشور دارد و از حق وتو برای لغو قوانین برخوردار است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها