جودو؛ سامبای برزیلی در هاوانا

جودو؛ سامبای برزیلی در هاوانا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نخستین روز از مسابقات قهرمانی جودو، جایزه بزرگ هاوانا، برگزار شد و برزیل با کسب دو مدال طلا در این روز، نمایشی خیره کننده داشت. خبرنگار اعزامی

آگهی

نخستین روز از مسابقات قهرمانی جودو، جایزه بزرگ هاوانا، برگزار شد و برزیل با کسب دو مدال طلا در این روز، نمایشی خیره کننده داشت.

خبرنگار اعزامی یورونیوز از محل مسابقات می گوید: «مسابقات جودوی جایزه بزرگ هاوانا، میان دو گراند اسلم توکیو و پاریس برگزار می شود. اینجا برای ورزشکارانی که هنوز جواز حضور در المپیک را کسب نکرده اند، ایستگاهی اجباری است. جایی که معلوم می شود چه کسی خوب تمرین کرده و چه کسی مشق هایش را ننوشته. کدام جودوکا بیش از حد استراحت کرده و کدام خسته است. کدام یک فصل را خوب آغاز کرده و کدام هنوز در تعطیلات کریسمس است.»

منهای ۴۸ کیلوگرم بانوان

نخستین مدال طلای برزیل، در وزن منهای ۴۸ کیلوگرم بانوان به دست آمد. جایی که سارا مِنِزِس، شیرا ریشونی اسرائیلی را شکست داد.

شگفتی این وزن اما شکست پائولا پارِتوی آرژانتینی، مدافع عنوان قهرمانی جهان، در مرحله نیمه نهایی بود. او که نخستین دیدار خود را با ایپون و کسب همه امتیازات ممکن آغاز کرده بود، در دیدار بعدی از آلوارز کوبایی شکست خورد تا از راهیابی به فینال باز بماند. پارِتو در نهایت با پیروزی بر مونیوز، دیگر حریف کوبایی خود، مدال برنز را بر گردن آویخت.

منهای ۵۲ کیلوگرم بانوان

در وزن منهای ۵۲ کیلوگرم بانوان نیز دیدار نهایی میان مارین کاره از آلمان و ایلزه هِیلِن از بلژیک برگزار شد. هرچند این دیدار با نمایش خوب هیلن ۳۸ ساله همراه بود، اما در نهایت کاره توانست مدال طلا را به خانه ببرد.

منهای ۵۷ کیلوگرم بانوان

رقابت های وزن منهای ۵۷ کیلوگرم بانوان نیز با قهرمانی قابل پیش بینی مارتی مالوی از آمریکا به پایان رسید. مالوی توانست در دیدار نهایی هدویژ کاراکاس لهستانی را شکست دهد و روی بلندترین سکو بایستد. مالوی در مرحله نیمه نهایی از سد رافائلا سیلوا، قهرمان برزیلی جهان در سال ۲۰۱۳ گذشته بود.

منهای ۶۰ کیلوگرم آقایان

دسته منهای ۶۰ کیلوگرم آقایان، برای برزیل دومین مدال طلا را در پی داشت. اریک تاکاباتاکه برزیلی در دیدار نهایی این وزن برابر بکر اوزلو از ترکیه قرار گرفت. دیداری که با مصدومیت جودوکای ترک ناتمام ماند و دست تاکاباتاکه به عنوان قهرمان بالا رفت.

منهای ۶۶ کیلوگرم آقایان

در دسته منهای ۶۶ کیلوگرم آقایان هم فینال میان لوئیک کوروال فرانسوی و کمال خان-ماگومدوف روس برگزار شد. جودوکای فرانسوی که با نمایشی فوق العاده تا این مرحله رسیده بود، در برابر حریف روس خود کم آورد و از رسیدن به مدال طلا باز ماند. گفتنی است ماگومدوف سال گذشته در نخستین بازی های اروپایی در باکو نیز به قهرمانی رسیده بود.

تقدیر از یک اسطوره

روز نخست مسابقات جودوی هاوانا با تقدیر از رونالدو بِیتیا، مربی اسطوره ای جودوی کوبا همراه بود. بِیتیا را در کوبا افسانه ای زنده می دادند، چرا که در دوران فعالیتش بیش از سیصد مدال طلا برای کشورش به ارمغان آورده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها