مخالفت پارلمان ونزوئلا با درخواست دولت برای اعلام وضعیت فوق العاده

مخالفت پارلمان ونزوئلا با درخواست دولت برای اعلام وضعیت فوق العاده
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کنگره ونزوئلا به رهبری مخالفان دولت، روز جمعه درخواست نیکلاس مادورو رئیس جمهوری برای کسب قدرت ویژه و اعلام وضعیت فوق العاده به منظور متوقف کردن رکود

آگهی

کنگره ونزوئلا به رهبری مخالفان دولت، روز جمعه درخواست نیکلاس مادورو رئیس جمهوری برای کسب قدرت ویژه و اعلام وضعیت فوق العاده به منظور متوقف کردن رکود اقتصادی را رد کرد. مادورو پیشنهاد کرده بود که وضعیت فوق العاده اقتصادی برای ۶۰ روز ادامه یابد.

خولیو بورخس، نماینده مخالف دولت در سخنانی گفت: «این حکم تنها باعث ترس از مصادره اموال و بلوکه شدن حساب های بانکی و دارایی های مالی و کنترل دائمی بودجه دولتی می شود و تنها تکرار فرمولی است که برای سالها در ونزوئلا اجرا شده و به بحران فعلی انجامیده است.»

مخالفان می گویند که مادورو خود مسئول تورم در کشور است و وعده داده اند که در شش ماهه آینده او را سرنگون کنند.

نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در واکنش به تصمیم مخالفان گفت: «متاسفم که پارلمان و اکثریتی که آنرا کنترل می کند به کشورشان پشت کرده اند. به جای آنکه به شیوه ای فعال در این شرایط فوق العاده اقتصادی و بحران پیچیده و بسیار دشوار به این طرح بپیوندند، چنین راهی پیش گرفته اند. در حالی که ما نیازمند وحدت و تلاش ملی هستیم آنها سیاست رویارویی را پیش گرفته اند. ما نباید چنین شیوه ای پیش بگیریم.»

ونزوئلا بعد از سقوط اخیر قیمت نفت در شرایط اقتصادی وخیمی به سر می برد. کشوری که بالاترین نرخ تورم در جهان را دارد و از رکود عمیق اقتصادی رنج می برد. صندوق بین المللی پول با انتشار یک ارزیابی گفته است که تورم در ونزوئلا در سال جاری تا ۷۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مادورو در واکنش به انتقال هواپیمای ونزوئلا به آمریکا: راهزن دیوانه هواپیمای ما را دزدید

خبر خوش برای مردم ونزوئلا؛ نرخ تورم به ۱۹۳ درصد رسید

بزرگترین تبادل زندانیان بین آمریکا و ونزوئلا؛ متحد مادورو در ازای ۱۰ آمریکایی و یک پیمانکار فراری