ادامه اعتراضات به اوضاع اقتصادی در تونس

ادامه اعتراضات به اوضاع اقتصادی در تونس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تونس همچنان صحنه ناآرامی ها و اعتراضات است. معترضان با انتقاد از اوضاع نابسامان اقتصادی و بیکاری خواهان بهبود شرایط هستند. در همین حال مقام های این

آگهی

تونس همچنان صحنه ناآرامی ها و اعتراضات است. معترضان با انتقاد از اوضاع نابسامان اقتصادی و بیکاری خواهان بهبود شرایط هستند.

در همین حال مقام های این کشور روز دوشنبه مقررات منع رفت و آمد شبانه را که سه روز پیش اعلام شده بود سبکتر کردند. به این ترتیب ممنوعیت رفت و آمد شبانه با دو ساعات کاهش از ساعت ده شب تا پنج بامداد همچنان اعمال می شود. دولت تونس همچنین خواستار «صبر و شکیبایی» معترضان شده است.

یکی از معترضان گفت: «ما اینجا برای کار آمده ایم. ما می خواهیم که به خواسته های ما توجه داشته باشید و آنها را جدی بگیرید. فرزندان مقامات را استخدام نکنید. مردم نیازمند را به حال خود رها نکنید. ما می خواهیم که مردم نیازمند را استخدام کنید. نه رشوه٬ نه فساد٬ نه بی عدالتی٬ نه سرکوب و نه استبداد.»

نرخ بیکاری در بین جمعیت تونس ۱۵ درصد عنوان شده است. این رقم در بین افرد تحصیل کرده به ۳۲ درصد می رسد.

دیگری افزود: « ما از آنها می خواهیم که تحصیل و شغل و خدمات اجتماعی و بیمارستان در اختیار ما قرار دهند. به چیزی آسیب نرسانده ایم و چیزی را نسوزانده ایم. ما نمی خواهیم هرج و مرج و اغتشاش ایجاد کنیم. ما فقط دنبال کار می گردیم.»

ناآرامی ها در تونس از یک هفته پیش و در اعتراض به معضل بیکاری٬ در شهر قصرین آغاز شد و در پی مرگ یک جوان بیکار دامنه آن به دیگر شهرهای این کشور گسترش یافت. این جوان که به نشانه اعتراض به بیکاری و اوضاع نابسامان اقتصادی از تیر چراغ برق بالا رفته بود، بر اثر برق گرفتگی جان باخت.

آنچه این روزها در خیابان های تونس می گذرد یادآور اعتراضات دسامبر سال ۲۰۱۱ است که با خودسوزی محمد بوعزیزی، جوان دستفروش آغاز شد و با فراری دادن زین العابدین بن علی انقلاب تونس را آفرید و الهامبخش موج بهار عربی در کشورهای منطقه شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آدامس جویده شده معمای قتل یک زن جوان را پس از چهار دهه در آمریکا حل کرد

گروگانگیران نیجریه ۶۲۰ هزار دلار برای آزادی دانش آموزان ربوده شده طلب کردند

آیا رئیس باند مخوف «باربیکیو» که خود را «رابین‌هود خدا ترس» می‌نامد قدرتمندترین فرد هائیتی است؟