پارلمان دانمارک اصلاح قوانین مربوط به پناهجویان را تصویب کرد

پارلمان دانمارک اصلاح قوانین مربوط به پناهجویان را تصویب کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گزارش تحلیلی دانمارک با به رای گذاشتن لایحه مربوط به ضبط دارایی های شخصی پناهجویان ظاهرا در تلاش بود تا ورود این افراد به این کشور را مدیریت کند. در

آگهی

گزارش تحلیلی

دانمارک با به رای گذاشتن لایحه مربوط به ضبط دارایی های شخصی پناهجویان ظاهرا در تلاش بود تا ورود این افراد به این کشور را مدیریت کند. در همین حال بسیاری فعالان اجتماعی و نهادهای غیردولتی این روند را تنها منحصر به این کشور ندانسته و اعتقاد دارند که احتمالا تلاشهایی از این دست در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا شکل خواهد گرفت.

تصویب این لایحه به نیروهای پلیس این کشور اجازه می دهد تا وسایل پناهجویان را هنگام ورود بازرسی و دارایی های شخصی شان مازاد بر ۱۰ هزار کرون دانمارک را ضبط کنند.

برخی منتقدان، طرح این لایحه در پارلمان دانمارک را با تسخیر اموال یهودیان در سالهای جنگ جهانی دوم توسط آلمان نازی مقایسه کرده اند. با این حال دولت، دانمارک پیش از این بارها از لایحه پیشنهادی دفاع کرده است. مارکوس کنوت، سخنگوی دولت دانمارک در دفاع از این لایحه می گوید: «همانند قوانین درباره شهروندانی که برای بهره مند شدن از مزایای بیکاری به دنبال بیکار شدن هستند، به دنبال آن هستیم که اگر در مواردی پناهجویان با دارایی های کافی می آیند و توانایی پرداخت هزینه هاشان را دارند، پیش از آنکه نظام رفاهی دانمارک این امر را بر عهده گیرد، خود پناهجویان عهده دار آن شوند.»

لایحه پیشنهادی همچنین مدت زمان لازم برای اینکه پناهجویان بتوانند برای دیگر اعضای خانواده خود درخواست پناهندگی دهند را به سه سال افزایش می دهد.

در این باره، یوناس کرسیتوفرسن، رییس بخش حقوق بشر دانمارک می گوید: «از دیدگاه حقوقی، پیچیده ترین مسئله مربوط به محدود ساختن الحاق خانواده است. بر این اساس پناهجویان پس از سه سال می توانند درخواست پیوستن خانواده شان را ارائه کنند. بر اساس قوانین بین المللی حقوق بشری، این (لایحه) ناقض حق افراد برای زندگی خانوادگی است.»

به نظر مدافعان حقوق بشر، زمان مورد نظر برای پیوستن سایر اعضای خانواده به پناهجویان بر خلاف کنوانسیون اروپایی حقوق بشر، کنوانسیون بین المللی حقوق کودکان و کنوانسیون سازمان ملل درباره وضعیت پناهجویان است.

در همین حال سازمان عفو بین الملل اعلام کرده دوری از اعضای خانواده می تواند باعث ناتوانی پناهجویان برای تطبیق با قوانین و رسوم کشور تازه شود.

دانمارک تنها کشور اتحادیه اروپا نیست که خواهان مسدود کردن بخشی از دارایی های پناهجویان است. چندی پیش یکی از شبکه های تلویزیونی سوییس در گزارشی اعلام کرد این کشور به پناهجویان اجازه نگه داشتن اموالشان به ارزش ۱۰۰۰ فرانک سوییس را می دهد و مابقی را برای هزینه پناهجویان ضبط می کند.

در ایالتهای جنوبی آلمان نیز بخشی از اموال پناهجویان جهت هزینه نگهداری آنها ضبط می شود. در بادن-وورتمبرگ سقف مجاز برای نگه داشتن دارایی از سوی پناهجویان ۳۵۰ یورو اعلام شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ملکه پیشین دانمارک در دوره بازنشستگی به طراحی لباس و صحنه باله مشغول می‌شود

کشف اطلاعات تازه از زندگی قربانی مراسم آئینی در ۵ هزار سال پیش در دانمارک

تصاویر به تخت نشستن پادشاهی جدید در اروپا؛ خیل عظیم دانمارکی‌ها برای سلطنت فردریک دهم هورا کشید