ادعای تجاوز به دختری ۱۳ ساله به تنش دیپلماتیک بین روسیه و آلمان انجامید

ادعای تجاوز به دختری ۱۳ ساله به تنش دیپلماتیک بین روسیه و آلمان انجامید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دولت آلمان روز چهارشنبه به روسیه در مورد بهره برداری سیاسی از پرونده یک نوجوان دارای تابعیت دو گانه روسی-آلمانی که مدعی است توسط پناهجویان مورد تجاوز

آگهی

دولت آلمان روز چهارشنبه به روسیه در مورد بهره برداری سیاسی از پرونده یک نوجوان دارای تابعیت دو گانه روسی-آلمانی که مدعی است توسط پناهجویان مورد تجاوز قرار گرفته است، هشدار داد.

دادستانی برلین در حال تحقیق در مورد ادعای دختری ۱۳ ساله به نام لیزا است که مدعی است حدود دو هفته پیش به مدت ۳۰ ساعت توسط پناهجویان ربوده شده و مورد تجاوز قرار گرفته است. دادستانی برلین اما می گوید شواهدی دال بر تائید گفته های این دختر ۱۳ ساله نیافته است.

فرانک واتر اشتان مایر وزیر خارجه آلمان گفت: «واکنش روسیه واقعا باعث تعجب من شد. تحقیق در مورد این پرونده همچنان ادامه دارد. دلیل و توجیهی برای استفاده از پرونده این دختر ۱۳ ساله برای تبلیغ سیاسی وجود ندارد. این امر باعث بر انگیخته شدن بحث در مورد مهاجرت در داخل آلمان می شود و آن را تحت تاثیر قرار می دهد. این بحث خود به اندازه کافی دشوار است.»

FM #Steinmeier: There is no justification to use the case of a 13-year old girl for pol. propaganda.
Statement(GER):
https://t.co/z7g8ckBItd

— GermanForeignOffice (@GermanyDiplo) January 27, 2016

هشدار آلمان به روسیه در واکنش به گفته های وزیر خارجه روسیه صورت می گیرد که آلمان را به پنهانکاری در این پرونده متهم کرده بود.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه گفته بود: «امیدوارم اینگونه مشکلات مورد پنهانکاری قرار نگیرند و مواردی مانند مورد دخترمان لیزا که ناپدید شدن او برای مدتی مخفی نگه داشته شده بود، تکرار نشوند. من واقعا امیدوارم که مشکلات مربوط به مهاجرت منجر به تلاشهایی در راستای جایگزین کردن مصلحت سیاسی به جای واقعیت نشود.»

تنش دیپلماتیک بین برلین و مسکو در حالی رخ می دهد که موضوع مهاجرت پناهجویان در داخل آلمان تحت تاثیر حوادث اخیر شهر کلن و دیگر شهرهای آلمان قرار گرفته است. موارد زیادی از آزار و اذیت زنان توسط پناهجویان در جریان جشن سال نو در کلن گزارش شده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فایل صوتی لو رفته مقامات نظامی آلمان؛ بحث بر سر چه سلاحی است؟

مسکو: فایل صوتی لو رفته نشان می‌دهد که آلمان قصد حمله نظامی به روسیه را داشته است

طرح ترور مخالفان سیاسی رمضان قدیروف؛ آلمان یک روس را به ۱۰ سال زندان محکوم کرد