جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۱۶ با رابرت ردفورد

جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۱۶ با رابرت ردفورد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جشنواره فیلم ساندنس، امروز مهمترین فستیوال فیلم های مستقل است. جشنواره سال ۱۹۷۸ با عنوان فستیوال یوتا شروع و سال ۱۹۹۱ به ساندنس تغییر نام داد. در

آگهی

جشنواره فیلم ساندنس، امروز مهمترین فستیوال فیلم های مستقل است. جشنواره سال ۱۹۷۸ با عنوان فستیوال یوتا شروع و سال ۱۹۹۱ به ساندنس تغییر نام داد. در چهار دهه حیات، ساندنس از رویدادی کم هزینه و غیرتبلیغاتی به یک جنجال سینمایی برای ستاره های هالیوودی و سالن های مجلل شرکت های خصوصی بی ارتباط با ساندنس تبدیل شده است.

رابرت ردفورد، موسس جشنواره می گوید: «فیلم ها هر سال بهتر می شوند، فیلمسازان مستقل آثار تکامل یافته تر و پخته تری می سازند. تولیدات بیشتر و علاقمندی هم بیشتر شده است. مهمترین نگرانی ما در حال حاضر، محل است و اینکه آیا می توانیم در آینده هم در اینجا باشیم. اخیرا شکایت ها و برخوردهای منفی در باره شلوغی، سختی رفت و آمد بین محل های مختلف نمایش فیلم به دلیل ترافیک درخیابان ها به ما می رسد. برای مردم سخت تر می شود و ما هم نگران واکنش های منفی هستیم. که البته خواستار چنین چیزهایی نیستیم.»

یکی از فیلمهای شرکت کننده در جشنواره در باره میشل و باراک اوباما و آشنایی آنها است. فیلم «جنوب شهر با تو» (Southside With You) بازسازی اولین قرار ملاقات باراک اوباما با میشل رابینسون در شیکاگو است. این دو همکار سال ۱۹۸۹ روزی را با هم می گذرانند که به عشق و ازدواج آنها منجر می شود. تیکا سومپتر، بازیگر نقش میشل اوباما و یکی از تهیه کننده های فیلم می گوید: «می خواستم تصویری از این زن فرهیخته و البته داستان عاشقانه بین دو سیاهپوست را نشان دهم. فیملهای عاشقانه از رابطه بین سیاهپوست ها، بوسیدن، نوازش و خلوت آنها نمی بینیم. البته فیلم خیلی صریح نیست. میشل می گوید نه و او (باراک اوباما) هم خیلی کار دارد. »

فیلم «آقای خوک» (Mr. Pig)، سومین فیلم بلند دیه گو لونا، فیلمساز مکزیکی در این جشنواره افتتاح شد. مضمون فیلمهای قبلی او در باره پدری، رابطه با حیوانات و شهر مکزیکوسیتی بوده است. دیه گو لونا با اشاره به جو حاکم بر جشنواره ساندنس می گوید: «نمونه بسیار خوبی برای فراموش نکردن فضای کار و ایده آل های حرفه ای است. اینجا فکر نمی کنم کسی از من پرسیده باشد فیلم من از چه کشوری است یا خودم کجایی هستم و از کدام کشور آمده ام. جشنواره محلی برای بیان صداها، زاویه دید متفاوت و فیلم است.»

فیلم «ادی عقاب» (Eddie the Eagle) داستان اسکی باز بریتانیایی مایکل ادواردز، معروف به «ادی عقاب» برای اولین بار اکران شد. هیو جکمن، بازیگر استرالیایی در نقش اسکی باز و نماینده برتیانیا در المپیک زمستانی ۱۹۸۸ ظاهر می شود.

در جشنواره امسال چند فیلمساز ایرانی از جمله بهمن قبادی، رخساره قائم مقامی، بابک انواری و اسد فولادکار حضور دارند. جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۱۶ از ۱۱ تا ۳۱ ژانویه (اول تا ۱۱ بهمن) در پارک سیتی یوتا برگزار می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رابرت ردفورد در ۸۱ سالگی از دنیای بازیگری خداحافظی کرد

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید