برگزاری مراسم اهدای جوایز انجمن بازیگران فیلم

برگزاری مراسم اهدای جوایز انجمن بازیگران فیلم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بیست و دومین مراسم جایزه انجمن بازیگران فیلم که یکی از بزرگترین رویدادهای هالیوود محسوب می شود، شنبه ۳۰ ژانویه در لس آنجلس کالیفرنیا برگزار شد

آگهی

بیست و دومین مراسم جایزه انجمن بازیگران فیلم که یکی از بزرگترین رویدادهای هالیوود محسوب می شود، شنبه ۳۰ ژانویه در لس آنجلس کالیفرنیا برگزار شد.

بزرگترین برنده این شب، بار دیگر فیلم «افشاگر» بود. این فیلم، داستان واقعی دو خبرنگار را حکایت می کند که از رسوایی سوء استفاده جنسی از کودکان در یک کلیسای کاتولیک پرده برمی دارند. فیلم افشاگر توانست جایزه بهترین تیم بازیگران را کسب کند.

مایکل کیتون بازیگر، هنگام دریافت جایزه گفت: «این فیلمی است درباره افراد بدون قدرت و قدرتمندانی که از ضعیفان استفاده می کنند. من افتخار می کنم که در این فیلم نقش داشته ام.»

این فیلم که به کارگردانی توماس مک کارتی تهیه شده، توانسته است «جایزه انجمن منتقدان پخش فیلم» را نیز برای بهترین فیلم، بهترین گروه بازیگر و بهترین فیلمنامه دریافت کند. این فیلم همچنین نامزد جایزه در شش بخش در اسکار ۲۰۱۶ شد.

از دیگر برندگان این شب می توان به ادریس البا، بازیگر بریتانیایی اشاره کرد که دو جایزه دریافت کرد. این اولین بار بود که یک بازیگر در یک شب برای ایفای دو نقش متفاوت، دو جایزه دریافت می کرد. او به عنوان بهترین بازیگر مرد در مجموعه تلویزیونی «لوتر» و بهترین بازیگر مرد در نقش مکمل برای فیلم «جانوران بدون سرزمین» برگزیده شد.

ادریس البا درباره فیلم جانوران بدون سرزمین گفت: «ما فیلمی درباره مردمانی واقعی و زندگی واقعی ساختیم. برنده شدن برای چنین فیلمی بسیار ویژه است زیرا مردمان زیادی را که آسیب دیده بودند، نشان می داد. از شما سپاسگزارم که این فیلم را برجسته کرده و به آن ارج نهادید.»

فیلم جانوران بدون سرزمین از نظر بسیاری از منتقدان به عنوان یکی از بهترین فیلمهای سال ۲۰۱۵ میلادی معرفی شد با این وجود در هیچ بخشی، نامزد جایزه اسکار نشد.

لئوناردو دی کاپریو نیز اولین جایزه اش را از سوی انجمن بازیگران فیلم دریافت کرد که جایزه بهترین بازیگر برای فیلم «بازگشته» بود.

او در زمان دریافت جایزه اش گفت: «همه ما به لطف غول های دنیای بازیگری اکنون در اینجا هستیم. می خواهم از همه بازیگرانی که در گذشته الهام بخش من بودند و تمام بازیگرانی که اکنون در این سالن حضور دارند، سپاسگزاری کنم. این برای من خیلی ارزشمند است.»

بازگشته، داستانی حماسی است درباره یک شکارچی که مورد حمله خرس و سپس سرقت همراهانش قرار می گیرد و درنهایت رها می شود تا بمیرد، اما او می تواند بر طبیعت وحشی پیروز شود.

دی کاپریو اخیرا برنده جایزه گلدن گلوب و همچنین برنده «جایزه انجمن منتقدان پخش فیلم» نیز شده بود.

همانطور که انتظار می رفت بری لارسون، جایزه انجمن بازیگران فیلم را برای ایفای نقش در فیلم «اتاق» دریافت کرد. این هنرپیشه ۲۶ ساله نیز همچون دی کاپریو اخیرا برنده جایزه گلدن گلوب و «جایزه انجمن منتقدان پخش فیلم» شد.

در فیلم «اتاق» بری لارسون ایفاگر نقش مادری است که تحت فشار و کنترل پدری که به او تجاوز می کند، مجبور است فرزندش را مدت پنج سال در اتاقی بزرگ کند. در نهایت بری می تواند با کودک پنج ساله اش از این زندان فرار کرده و به دنیای واقعی برگردد.

در بخش سریالهای تلویزیونی، تیم بازیگران فیلم «نارنجی همان سیاه است» برنده شد. اوزو ادوبا، بازیگر این فیلم جایزه جداگانه ای نیز در بخش بهترین بازیگر زن سریال های کمدی دریافت کرد.

درنهایت مجموعه تلویزیونی «دانتون ابی» توانست در جایی که سریالهایی همچون بازی تاج و تخت، سرزمین مادری و خانه پوشالی معرفی شده بودند، جایزه انجمن بازیگران فیلم را از آن خود کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اهدای جوایز انجمن بازیگران آمریکا؛ تقدیر از زلنسکی در شب درخشش بازیگران «بازی مرکب»

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید