استقبال از فرمان عفو رئیس جمهوری فرانسه برای یک زن قاتل

استقبال از فرمان عفو رئیس جمهوری فرانسه برای یک زن قاتل
Copyright 
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شوهر ژاکلین در طول ۴۷ سال زندگی مشترک، او را مورد آزار و ضرب و شتم قرار داده و حتی به دختران خود نیز تجاوز می کرد

آگهی

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه روز یکشنبه فرمان عفو یک زن قاتل را صادر کرد. ژاکلین سوواژ ۶۸ ساله به دلیل قتل همسر خود با اسلحه در سال ۲۰۱۲ به ۱۰ سال زندان محکوم شده بود.

سه دختر این زن بتازگی با رئیس جمهوری دیدار و از او برای مادرشان درخواست بخشش کرده بودند. یکی از آنها گفت: «مادرم را بغل می کنم و به او می گویم تمام شد، کارمان به نتیجه رسید و تو حالا می توانی راحت زندگی کنی. ۴۷ سال رنج کشیدی و حالا می توانی در کنار ما خوشحال باشی، در کنار فرزندان و نوه هایت.»

شوهر ژاکلین در طول نزدیک به ۵۰ سال زندگی مشترک، او را مورد آزار و ضرب و شتم قرار داده و حتی به دختران خود نیز تجاوز می کرد. پسر این خانواده نیز یک روز پیش از مرگ پدرش، خودکشی کرده بود.

از زمان محکومیت ژاکلین سوواژ، درخواستی با ۴۳۰ هزار امضا برای درخواست آزادی ژاکلین در فرانسه منتشر شده بود و رئیس جمهوری این کشور با توجه به اختیاراتی که مطابق قانون اساسی دارد، بالاخره درخواست بخشودگی او را پذیرفت. صدور فرمان عفو این زن با اقبال افکار عمومی روبرو شده است. این تصمیم همچنین برای کسانی که با خشونت علیه زنان مبارزه می کنند، یک پیروزی مهم به شمار می آید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله با چاقو به دو دختربچه در استراسبورگ فرانسه؛ مهاجم بازداشت شد

قوانین عجیب فرانسه؛ از ممنوعیت برهنگی در خانه تا مخالفت والدین با ازدواج فرزندان

تنها راهی که دشمنان ناپلئون می‌توانستند او را شکست دهند چه بود؟