نخستین پارلمان دموکراتیک در میانمار پس از ۵۳ سال

نخستین پارلمان دموکراتیک در میانمار پس از ۵۳ سال
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نخستین پارلمان دموکراتیک میانمار(برمه) بعد از ۵۳ سال، روز دوشنبه آغاز به کار کرد. صدها نفر از نمایندگان پارلمان جدید برمه که اکثریت آنها از حزب لیگ

آگهی

نخستین پارلمان دموکراتیک میانمار(برمه) بعد از ۵۳ سال، روز دوشنبه آغاز به کار کرد. صدها نفر از نمایندگان پارلمان جدید برمه که اکثریت آنها از

حزب لیگ ملی برای دموکراسی برهبری آنگ سان سوچی هستند در افتتاحیه شرکت کردند.

حزب خانم سوچی ۸۰ درصد کرسی های انتخابی پارلمان را کسب کرده است با این حال یک چهارم کرسی های پارلمانی بر اساس قانون اساسی در اختیار نظامیان است.

بر اساس قوانین میانمار خانم سوچی به دلیل داشتن فرزندانی با ملیت خارجی نمی تواند سمت ریاست جمهوری را عهده دار شود و بهمین خاطر احتمال می رود هتین کیاو از حزب خانم سوچی برای ریاست جمهوری نامزد شود. خانم سوچی گفته است که او نقشی فراتر از رئیس جمهوری ایفا خواهد کرد.

خین ماونگ مینت نماینده پارلمان از حزب خانم سوچی می گوید: «هنوز فکر می کنم خواب می بینم که در پارلمان هستم. هیچ کس فکر نمی کرد که لیگ ملی هرگز بتواند دولت تشکیل دهد. این رویداد نه تنها میانمار که کل جهان را تکان داده است.»

آنگ سان سوچی برنده جایزه صلح نوبل، ۱۵ سال را در حبس خانگی در برمه گذراند و در سال ۲۰۱۰ حبس او به پایان رسید. با پیروزی تاریخی حزب خانم سوچی در پارلمان انتظار می رود که دولت جدید این کشور بطور رسمی کارش را در ماه آوریل آغاز کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

میانمار با پیشی‌گرفتن از افغانستان به بزرگترین تولید کننده تریاک جهان تبدیل شد

نبرد با جانتا؛ تلاش شورشیان میانمار برای کنترل بر مرز مشترک این کشور و هند

بزرگ‌ترین چالش کودتاچیان نظامی میانمار؛ شورشیان کنترل مناطقی را به دست گرفتند