واکنش مثبت بریتانیا به پیشنهادهای دونالد توسک

واکنش مثبت بریتانیا به پیشنهادهای دونالد توسک
Copyright 
نگارش از Mohsen Salehi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد توسک، رئیس شورای اروپا، روز سه شنبه، پیشنهادهای خود را برای رسیدن به توافق با بریتانیا ارائه کرد. او روز یکشنبه در لندن مذاکرات فشرده ای با

آگهی

دونالد توسک، رئیس شورای اروپا، روز سه شنبه، پیشنهادهای خود را برای رسیدن به توافق با بریتانیا ارائه کرد. او روز یکشنبه در لندن مذاکرات فشرده ای با دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا داشت و گفتگوها در سطح فنی هم تا امروز ادامه یافت. آقای توسک در توئیتر نوشت: «ماندن با هم یا جدا شدن از یکدیگر، مسئله این است.»

رئیس شورای اروپا برای متقاعد کردن بریتانیا به ماندن در اتحادیه اروپا، تقریبا با اصلاحات پیشنهادی لندن موافقت کرده است. یکی از این اصلاحات مربوط به پرداخت کمک های اجتماعی به مهاجران اروپایی است.

آقای کامرون ضمن استقبال از پیشنهادهای ارائه شد گفت: «از همان ابتدا خواهان تغییرات ملموس در چهار بخش بودیم. پیشنهادهای ارائه شده این تغییرات را در نظر گرفته است. ولی هنوز باید بر روی جزئیات کار کنیم تا خیالمان راحت شود. کار سختی در پیش رو داریم، ولی پیشرفت های خوبی هم داشتیم. حال، گفتگوها در شورای اروپا ادامه خواهد یافت.»

توقف در روند ادغام سیاسی کشورهای اروپایی، دادن قدرت بیشتر به پارلمان کشورها برای رد مصوبات نهادهای اروپایی و به رسمیت شناختن واحد پولی پوند در کنار یورو دیگر خواسته های دولت بریتانیاست. به رسمیت شناخت واحد پولی پوند به بریتانیا امکان تاثیرگذاری بر تصمیمات مقام های منطقه پولی یورو را می دهد.

سران کشورهای اروپایی در نشست دو هفته دیگر خود، پیشنهادهای ارائه شده را بررسی خواهند کرد.

To be, or not to be together, that is the question… My proposal for a new settlement for #UKinEUhttps://t.co/w4VSmnbahQ

— Donald Tusk (@eucopresident) 2 Février 2016

Draft EU renegotiation document shows real progress in all four areas where UK needs change but there's more work to do.

— David Cameron (@David_Cameron) 2 Février 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش کامرون به طرح شورای اروپا برای ادامه عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا

شکست طرفداران روسیه در انتخابات کرواسی؛ محافظه‌کاران پیروز نیاز به ائتلاف با راست افراطی دارند

آغاز انتخابات پارلمانی در کرواسی؛ رئیس جمهور منتقد اروپا در سودای نخست‌وزیری است