دفاع دیوید کامرون از ماندن در اتحادیه اروپا

دفاع دیوید کامرون از ماندن در اتحادیه اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در جریان جلسه مجلس عوام بریتانیا، دیوید کامرون، نخست وزیر، با شرح طرح اصلاحات در اتحادیه اروپا، از ماندن در این اتحادیه دفاع کرد.

آگهی

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، با حضور در مجلس عوام این کشور، برنامه اصلاحات خود در اتحادیه اروپا را برای نمایندگان شرح داد و از ماندن در این نهاد دفاع کرد.

کامرون ماندن را به اصلاحاتی نظیر به رسمیت شناختن سایر واحدهای پولی اروپا، قدرت دادن به پارلمان های ملی و کنترل مهاجرت درون قاره ای در اتحادیه اروپا مشروط کرده است.

دیوید کامرون در جریان این جلسه گفت: «اگر در اتحادیه بمانیم، بریتانیا برای کنترل بودجه، حفاظت از میزان هزینه ها، رد قوانین غیر لازم و نظارت بر تعهدات به دست آمده در جریان مذاکراتِ بازبینی، در این نهاد حاضر خواهد بود. این یعنی زدن دو نشان با یک تیر.»

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر و مخالف سیاست های حزب حاکم نیز در این جلسه انتقاداتی را مطرح کرد. حزب او از ابتدا مخالف خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بود.

جرمی کوربین گفت: «ما بر این باوریم که نخست وزیر بر سر اهدافی غلط مذاکره کرده اند، به شیوه ای غلط و با دلایلی غلط. با این همه سر و صدا، عاقبتِ نخست وزیر همان شد که خود او هم خوانده بود: دفاع از ماندن در اروپا، چیزی که همواره در نظر داشت، به رغم این نمایش مذاکرات بازبینی که برای دوربین تلویزیون های سراسر قاره کارگردانی شد.»

اکنون و پس از طرح پیشنهادی از جانب دونالد توسک، رییس شورای اروپا، که به نوعی درخواست های بریتانیا را تضمین می کند، دو طرف بیش از هر زمان به توافق نزدیک هستند. موضوعی که هرچند با استقبال خوب اتحادیه اروپا رو به رو شده، اما در درون بریتانیا موجی از انتقادات تند و تیز علیه دیوید کامرون به پا کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس کمیسیون اروپا: پیشنهادهای ارائه شده به بریتانیا عادلانه است

روزنامه های اروپا درباره مذاکرات بریتانیا و اتحادیه اروپا چه نوشتند؟

واکنش مثبت بریتانیا به پیشنهادهای دونالد توسک