نمایشگاه پرتره های جاناتان یئو در دانمارک

نمایشگاه پرتره های جاناتان یئو در دانمارک
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جاناتان یئو یک هنرمند بریتانیایی است که پرتره هایش طرفداران زیادی دارد. نمایشگاهی از پرتره های این نقاش معاصر که طیفی از چهره های سیاسی و ستاره های

آگهی

جاناتان یئو یک هنرمند بریتانیایی است که پرتره هایش طرفداران زیادی دارد. نمایشگاهی از پرتره های این نقاش معاصر که طیفی از چهره های سیاسی و ستاره های مشهور هالیوود از جمله کارا دِلِوین، بازیگر بریتانیایی را نیز در بر می گیرد، در موزه تاریخ ملی دانمارک برپا خواهد شد.

هنرمند کوشش کرده راههای گوناگون به تصویر کشیدن چهره یک فرد را در آثار اخیر خود برجسته کند. او بیشتر توضیح می دهد: «وقتی افرادی را انتخاب می کنید که راحت می توانند شما را به اشتباه بیندازند کار سخت می شود، به ویژه در مورد خواننده ها… موسیقیدان ها، بازیگرها و سیاستمداران سوژه های آسانی نیستند. از این نظر، بسیاری از کارهای قبلی من نقاشی کردن چهره یک نفر و تلاش برای نشان دادن ویژگی هایش در همان یک پرتره بود. اما همیشه با خودم می گفتم اگر عکس این شیوه را پیاده کنم هم جالب می شود. یعنی به جای یک سری تصویر منفرد از یک فرد، سوژه را بارها و بارها تکرار کنم.»

به لطف شبکه های اجتماعی و پیشرفت در صنعت عکاسی، هر روز تعداد بیشتری عکس از جمله پرتره های سلفی در فضای مجازی منتشر می شود، نکته ای که نوع نگاهها به هنر پرتره کشی را نیز تحت شعاع قرار داده است.

جاناتان یئو در این باره می گوید: «در برهه ای از زمان هستیم که هم آفریننده اثریم و هم مصرف کننده آن. به راحتی می توانیم عکسمان را دستکاری و آنرا به دیگران عرضه کنیم. به ویژه پرتره های سلفی که هر روز در اینستاگرام و فیسبوک به اشتراک گذاشته می شوند. تصاویر متعددی از چهره افراد را می بینیم ولی دیگر مثل زمانی که از راهی ساده و مستقیم به آنها می نگرستیم، به آنها نگاه نمی کنیم.»

جاناتان یئو در طول بیست و پنج سال پیشینه حرفه ای خود، پرتره افراد مشهوری را کشیده. از نیکل کیدمن بازیگر گرفته تا تونی بلر سیاستمدار و ملاله یوسف زی، برنده جایزه نوبل.

نمایشگاه پرتره های این هنرمند بریتانیایی از بیستم مارس آغاز و تا سی ام ژوئن ادامه خواهد داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟