«قطب جنوب گوشه ای از دنیاست که حسی سوررئالیستی را القا می کند»

با همکاری
«قطب جنوب گوشه ای از دنیاست که حسی سوررئالیستی را القا می کند»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

میروسلاو سرنکا، آهنگساز چک هفت سال است روی اپرای «قطب جنوب» کار می کند. او در این اپرا مسابقه افسانه ای بین دو سیاح برای اکتشاف قطب جنوب را بازگو می

میروسلاو سرنکا، آهنگساز چک هفت سال است روی اپرای «قطب جنوب» کار می کند. او در این اپرا مسابقه افسانه ای بین دو سیاح برای اکتشاف قطب جنوب را بازگو می کند. برای اینکه بیشتر درباره خلق این اثر مدرن بدانیم با سرنکا و خوانندگان اولین اجرای آن گفتگو کرده ایم.

میروسلاو سرنکا درباره اینکه چگونه از این داستان برای ساخت این اپرا الهام گرفته است، می گوید: «سرزمین جنوبی جایی واقعی در گوشه ای از دنیاست، اما دورافتاده است و همین هم حسی سوررئالیستی را القا می کند. در این اثر هم، همین موضوع به صحنه اپرا و فضای عمومی تئاتر منتقل شده است. ایده این بود که تأثیر ارکستر را بر خوانندگان روی صحنه ببینیم. وقتی موسیقی ارکستر خالص تر می شود و به ظرافت لازم می رسد کارمان را روی صداها متمرکز کنیم درست همانطور که انسان درون ذهنش روی تک تک فکرهایش متمرکز می شود.»

رونالدو ویلازون می گوید: « من در [این اجرا] کاشف این دنیای جدید (قطب جنوب) هستم با هارمونیها و زبان نوینش که همان چیزهایی نیستند که یاد گرفته ام. این کشف، سفری فوق العاده و مسحور کننده بوده است چون هر چه بیشتر کار کنید بیشتر به آن خو می گیرید. هم مغزتان به آن عادت می کند و هم بدنتان. چون موسیقی را حس می کنید.»

توماس همپسون می گوید: «فکر می کنم اهمیت دارد اپراهای تازه نوشته شود و باید از آهنگساز و لیبرتونویس حمایت شود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اولین اجرای جهانی اپرای «قطب جنوب»، درامی در میان یخهای جاودانه

رقابت فینالیست‌های جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکستر جوان

جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکسترجوان؛ مرحلهٔ نیمه‌نهایی