پنج کشور شرق اروپا سیاست همسان ثبت نام از مهاجران را اجرا می کنند

پنج کشور شرق اروپا سیاست همسان ثبت نام از مهاجران را اجرا می کنند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مقامات پلیس پنج کشور صربستان، مقدونیه، اتریش، اسلوونی و کرواسی می گویند از این پس برای ثبت نام از مهاجرانی که از این کشورها عبور می کنند، سیاست

آگهی

مقامات پلیس پنج کشور صربستان، مقدونیه، اتریش، اسلوونی و کرواسی می گویند از این پس برای ثبت نام از مهاجرانی که از این کشورها عبور می کنند، سیاست همسانی را به اجرا می گذارند. مقامات این کشورها می گویند هدف از این اقدام، مقابله با بحران مهاجران و کنترل دقیق تر بر عبور این پناهجویان از مرزهای این کشورهاست.

گورانکو ساوکووسکی، رئیس امنیت عمومی مقدونیه به هنگام اعلام این خبر در نشست مشترک با دیگر همتایان خود گفت:«ما به توافقی برای استاندارد کردن اسناد مربوط به ثبت نام این پناهجویان نیاز داشتیم و حالا برای مندرجات این اسناد شناسایی هویت به توافق رسیده ایم. این اسناد باید در اصل از کشورهایی مانند اتریش و آلمان ارسال شوند که این مهاجران را می پذیرند.»

پس از آنکه مجارستان مرزهای خود را به روی مهاجران بست، این پناهجویان برای رساندن خود به کشورهای غرب اروپا عبور از کشورهای حوزه بالکان را انتخاب کرده اند. برخی از این کشورها نیز به تبعیت از مجارستان مرزهای خود را مسدود کرده و روزانه اجازۀ ورود به تعداد اندکی از پناهجویان را می دهند که همین امر موجب تجمع شمار زیادی از مهاجران در مرزها شده است.

مرز مشترک میان یونان و مقدونیه یکی از نقاط اصلی برای عبور مهاجران در مسیر سفر به اتریش یا آلمان است و مقامات مرزی مقدونیه تنها به مهاجران آمده از مناطق جنگی امکان ورود به این کشور را می دهند. در سال گذشته تنها ۵۵۰۰۰ نفر از این مهاجران توانسته اند خود را از طریق مقدونیه به اتریش و آلمان رسانده اند.

اولویت در حال حاضر با ثبت نام از مهاجران سوری، عراقی و افغان است و دیگر پناهجویان که از کشورهایی نظیر آفریقای شمالی یا ایران می آیند پس از گذراندن روزهای متمادی به سختی امکان ثبت نام را می یابند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیشنهاد کمیسیون اروپا: محدودیت رفت و آمد پس از برکسیت برای جوانان «لغو شود»

آیا آنلاین شدن روند درخواست ویزای شنگن به نفع متقاضیان سفر به اروپا خواهد بود؟

تصویب کلیات لایحه «عوامل خارجی» در پارلمان گرجستان؛ اتحادیه اروپا هشدار داد