سازمان ملل «به نفع جولیان آسانژ» رای داد

سازمان ملل «به نفع جولیان آسانژ» رای داد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

به گزارش یک شبکه خبری بریتانیا، یک هیات سازمان ملل متحد به نفع جولیان آسانژ، بنیانگذار وب سایت افشاگر ویکی لیکس رای داده است. آقای آسانژ که از حدود

آگهی

به گزارش یک شبکه خبری بریتانیا، یک هیات سازمان ملل متحد به نفع جولیان آسانژ، بنیانگذار وب سایت افشاگر ویکی لیکس رای داده است.

آقای آسانژ که از حدود چهار سال قبل در سفارتخانه اکوادور در لندن پناه گرفته است اعلام کرده بود که اگر این هیات سازمان ملل تشخیص دهد که حصر او در سفارتخانه اکوادور غیرقانونی نبوده است، روز جمعه خود را تحویل پلیس بریتانیا می دهد.

Assange: I will accept arrest by British police on Friday if UN rules against me. More info: https://t.co/Mb6gXlz7QSpic.twitter.com/ho0Pvf94F7

— WikiLeaks (@wikileaks) February 4, 2016

جولیان آسانژ، از سوی پلیس سوئد به دلیل پرونده آزار جنسی تحت تعقیب است و دلیل پناهنده شدن به اکوادور بیم استرداد به سوئد بود. چرا که نگران بود که در این صورت ممکن است در نهایت به آمریکا تحویل داده شود.

ریکاردو پاتینو، وزیر امور خارجه اکوادور می گوید: «سازمان ملل متحد بزودی درباره این موضوع تصمیم می گیرد. من شنیده ام که سازمان ملل ابتدا سوئد و بریتانیا را از این تصمیم مطلع می کند و سپس بعد از چند روز آن را به اطلاع عموم می رساند.»

حدود سه ماه قبل پلیس بریتانیا اعلام کرد که عملیات پرهزینه نگهبانی دائمی در مقابل سفارتخانه اکوادور را متوقف می کند. این عملیات حدود ۱۶.۵ میلیون یورو هزینه داشته است.

وب سایت ویکی لیکس که جولیان آسانژ، بنیانگدارش است، هزاران سند محرمانه دولت آمریکا را که بسیاری از آنها را از ماموران اطلاعاتی سازمانهای دولتی این کشور دریافت کرده بود بر روی اینترنت منتشر کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آخرین نبرد حقوقی بنیانگذار ویکی‌لیکس در دادگاه بریتانیا برای جلوگیری از استردادش به آمریکا

کنسرت جنجالی راجر واترز در پاریس؛ «بیانیه‌ای سیاسی» از مهسا امینی تا حمایت از آسانژ و فلسطین

نخست‌وزیر استرالیا از یافتن راه‌حل در موضوع ادامه بازداشت جولیان آسانژ ابراز ناامیدی کرد