روحانی: بین «نفع کم» و «ضرر حتمی»، «نفع کم» را انتخاب کنیم

روحانی: بین «نفع کم» و «ضرر حتمی»، «نفع کم» را انتخاب کنیم
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران روز یکشنبه ۱۸ بهمن در همایش «زنان، اعتدال و توسعه» با اشاره به انتخابات هفتم اسفندماه مجلس شورای اسلامی و موضوع رد صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان گفت: تحت هر شرایطی باید هفتم اسفندماه پای صندوق رای برویم.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، آقای روحانی با بیان اینکه در آستانه انتخابات باید خیلی حواس‌مان جمع باشد گفت: می‌دانیم اگر به پای صندوق‌های رای برویم نفع کمی به دست می‌آوریم و اگر نرویم قطعا ضرر می‌کنیم. پس بین نفع کم و ضرر قطعی‌، ما نفع کم را انتخاب می‌کنیم.

وی افزود: من هم مشکلات را می‌دانم و می فهمم که آنچه خیلی ها می خواستند امروز مطلوب آنها در پیش چشمان‌شان نیست، اما ما یک هدف بلندی داریم، تدبیر همین است. تدبیر یعنی عاقبت کار را ببینیم چه می‌شود. می‌شود بلند تر حرف زد، اعلامیه داد اما هدف را نباید گم کنیم.

آقای روحانی در ادامه گفت: من هر جا مشکلی را دیدم سکوت نکردم، هیچ مشکلی از لحاظ بیان مشکلات ندارم هزینه ها را می دانم، هزینه ها را آنچه مربوط به شخص من است پرداخت می کنم اما خیلی مهم است که پایان کار را ببینیم.

رییس دولت یازدهم افزود: من احساس می کنم در برخی از امور اگر درست نیندیشیم، ممکن است جامعه را مایوس کنیم و عده ای بگویند برای چه پای صندوق آراء بیاییم؟ چه کسی را انتخاب کنیم.

وی با بیان این که گاهی انتخاب سخت می شود و آنچه شما می خواهید نیست، گفت: گاهی در یک فروشگاه برای خرید لباس فرزندتان آنچه ایده آل تان هست را پیدا نمی کنید، اما برای جلوگیری از سرما خوردگی فرزندان خود حتی لباسی را که با ایده آل شما هماهنگ نیست خریداری می کنید.

رییس جمهوری ایران گفت: پس بدانید در انتخابات هم اگر حضور نیابید فرزند و جامعه ما دچار مشکل می‌شود، پس همان طور که به ناچار از فروشگاه لباسی خریداری می‌کنید، ولو دلچسب شما نباشد، حضور در انتخابات هم کاری لازم است و ما در هر شرایط باید هفتم اسفند پای صندوق انتخابات برویم.

حسن روحانی در پایان با انتقاد از افراط گرایی و با بیان اینکه عده‌ای معتقدند هیچ مشکلی را نمی‌توان پای میز مذاکره حل کرد و فقط راه افراط و جنگ را بلد هستند و هیچ کار دیگری بلند نیستند گفت: بخش بزرگی از مشکلات امروز جهان از افراط است، نگاه برخی به دنیا افراطی است و معتقدند نباید به همه اعتماد کرد. نباید به غریبه‌ها و به آن طرف میزی‌ها اعتماد ۱۰۰ درصد کنیم در حالی که هر چیزی اعتدالی دارد.

شهرهای مختلف ایران، هفتم اسفند سال جاری شاهد برگزاری همزمان دو انتخابات مجلس و خبرگان هستند. حدود ۱۲ هزار نفر در انتخابات مجلس ایران ثبت‌نام کرده بودند و در حالی که هیات‌های اجرایی، وابسته به وزارت کشور، ۱۰ هزار و ۹۵۴ داوطلب را تایید، و ۸۱۴ کاندیدا یعنی حدود هفت درصد از کاندید‌ها را رد صلاحیت کرده بودند، هیات‌های نظارت، وابسته به شورای نگهبان، تنها صلاحیت قریب به ۴۰ درصد از کاندیدا‌ها را تایید کردند. با این حال نجات الله ابراهیمیان، سخنگوی شورای نگهبان، روز جمعه ۱۶ بهمن ماه اعلام کرد صلاحیت نزدیک به ۲۵ درصد از داوطلبان انتخابات مجلس که به رد صلاحیت خود توسط هیات‌های نظارت اعترض کرده بودند، از سوی شورای نگهبان تایید شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

چرا روحانی از حمله به عین‌الاسد بی‌خبر بود؟ پاسخ کیهان: محرمانه بود، فقط ۱۰ نفر خبر داشتند