آزمایش موشک دوربرد توسط کره شمالی؛ شورای امنیت جلسه اضطرای برگزار می کند

آزمایش موشک دوربرد توسط کره شمالی؛ شورای امنیت جلسه اضطرای برگزار می کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کره شمالی روز یک شنبه موشک دوربردی را آزمایش کرد که به گفته این کشور یک ماهواره را در مدار زمین قرار می دهد. با این حال همسایه های کره شمالی و

آگهی

کره شمالی روز یک شنبه موشک دوربردی را آزمایش کرد که به گفته این کشور یک ماهواره را در مدار زمین قرار می دهد. با این حال همسایه های کره شمالی و واشنگتن، کره شمالی را متهم کرده اند با آزمایش این موشک دوربرد از تحریم های سازمان ملل متحد سرپیچی کرده است.

تلویزیون کره شمالی با اعلام اینکه آزمایش این موشک با دستور کیم جونگ اون صورت گرفته اعلام کرد این موشک با موفقیت ماهواره مورد نظر را در مدار زمین قرار داده است.

شورای امنیت سازمان ملل روز یک شنبه به درخواست کره جنوبی، ژاپن و آمریکا جلسه اضطراری برگزار خواهد کرد.

پارک گئون های رئیس جمهور کره جنوبی در واکنشی گفت: «کره شمالی هشدارهای جامعه بین المللی را نادیده گرفته است و با پرتاب یک موشک دوربرد پس از انجام چهارمین آزمایش هسته ای، شیوه تحریک آمیز غیرقابل قبولی پیش گرفته است.»

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن نیز با محکوم کردن آزمایش موشکی کره شمالی گفت: «ما، برغم هشدارهای مکرر، پرتاپ موشک توسط کره شمالی را تحمل نخواهیم کرد. پرتاب موشک پس از آزمایش هسته ای نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد است. ما ضمن همکاری با جامعه بین الملل با اتخاذ موضعی سخت اقدامات مناسب را انجام خواهیم داد. همچنین، با تمام توان در حفظ امنیت مردم خود خواهیم کوشید.»

روز گذشته مقامات نظامی آمریکا و کره جنوبی در منطقه مرزی پان مون جوم در برابر نیروهای مرزی کره شمالی حاضر شدند تا اتحاد ایالات متحده و کره جنوبی را به نمایش بگذارند.

کره جنوبی همچنین اعلام کرده است که گفتگو ها با ایالات متحده آمریکا بر سراستقرار سیستم دفاع موشکی پیشرفته در کره جنوبی را آغاز خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کره شمالی برغم تحریم های سازمان ملل موشک دوربرد آزمایش کرد

کره شمالی مدعی پیشرفت در توسعه موشک‌های مافوق صوت برای حمله به اهداف دوردست آمریکا شد

پوتین یک لیموزین لوکس ساخت روسیه را به کیم جونگ اون هدیه داد