سقوط شدید ارزش سهام در بازارهای بورس اروپایی

سقوط شدید ارزش سهام در بازارهای بورس اروپایی
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نگرانی سرمایه گذاران از چشم انداز رشد جهانی اقتصاد و روی آوردن به سرمایه گذاری بر روی بازار و یا اوراق قرضه دولتی مطمئن موجب شده ارزش سهام در پایان

آگهی

نگرانی سرمایه گذاران از چشم انداز رشد جهانی اقتصاد و روی آوردن به سرمایه گذاری بر روی بازار و یا اوراق قرضه دولتی مطمئن موجب شده ارزش سهام در پایان کار روز دوشنبه بازارهای بورس اروپایی با افت شدیدی روبرو شود. شاخص سهام در بازار بورس لندن افتی معادل ۲.۷۱ درصد داشته است.

مایک اینگرام، تحلیلگر بازار بورس از لندن گفت: «با مشکلات حاد اقتصادی و حتی سیاسی مواجه هستیم که امور را بیش از پیش پیچیده کرده اند. به همین خاطر بر روی بازار اروپا که بیش از اندازه ارزش گذاری شده سرمایه گذاری بالایی نمی شود. خوشحالم در این قطاری که از ریل خارج می شود نیستم.»

در این بین بازار بورس آتن با افتی معادل ۷.۸۷ درصد، بالاترین سقوط ارزش سهام طی ۲۵ سال اخیر را متحمل شد. کاهش شدید بخش بانکی این کشور در بازار بورس، میانگین ارزش سهام را به شدت پایین آورد.

نرخ بهره اوراق قرضه دولتی یونان با سررسید ۱۰ ساله نیز به رقم ۱۰ درصد رسیده است. سرمایه گذاران بیم آنرا دارند مذاکرات بین این کشور و بستانکاران بین المللی برای اعطای بسته نجات مالی معادل ۸۶ میلیارد یورو با شکست روبرو شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هند و انجمن تجارت آزاد اروپا توافقنامه تجاری ۱۰۰ میلیارد دلاری امضا کردند

بحران هزینه زندگی در اروپا؛ چگونه مجردها بدترین ضربه را ‌می‌خورند؟

تورم سالانه ترکیه در ماه فوریه به ۶۷ درصد رسید؛ نرخ بهره دوباره افزایش می‌یابد؟