برگزاری سی امین دوره جشنواره فیلم «گویا» در اسپانیا

برگزاری سی امین دوره جشنواره فیلم «گویا» در اسپانیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سی امین جشنواره فیلم گویا، معتبرترین رویداد سینمایی اسپانیا با حضور ستاره های بین المللی هنر هفتم در مادرید برگزار شد. جایزه گویا که معادل اسپانیایی

آگهی

سی امین جشنواره فیلم گویا، معتبرترین رویداد سینمایی اسپانیا با حضور ستاره های بین المللی هنر هفتم در مادرید برگزار شد. جایزه گویا که معادل اسپانیایی اسکار محسوب می شود، به بهترین فیلم های اسپانیایی و آمریکای لاتین اهدا می شود.

فیلم «ترومن» (Truman) با پنج جایزه از جمله بهترین فیلم و کارگردان برنده بزرگ مراسم بود. «ترومن» به کارگردانی سسک گای ( Cesc Gay) داستان دو دوست دوره کودکی است که پس از سال ها دوری با هم دیدار می کنند. خولیان، توماس و «ترومن» چند روز فراموش نشدنی را با هم می گذرانند، روزهایی پراحساس با یادآوری خاطرات، شادی و غم زیرا این دیدار در واقع خداحافظی آخر آنها است. فیلم بزرگداشت دوستی و عشق است، «ترومن» تصویری طنزآمیز اما واقعی از شجاعت اخلاقی در روبرو شدن با مرگ و پذیرفتن آن به عنوان بخش دیگری از زندگی است.

ریکاردو دارین برنده جایزه «گویا» بهترین بازیگر مرد در این فیلم می گوید: «ما بازیگرها و فیلم ها علیه هم رقابت نمی کنیم. همه با هم هستیم و در این حرفه در کنار هم فعالیت می کنیم. به همین دلیل مایلم از نامزدان دیگر دریافت این جایزه قدردانی کنم. و در ضمن با استفاده از این فرصت به سیاستمدارانمان می گویم لطفا برای فرهنگمان کاری بکنید.»

جایزه «گویا» برای بهترین فیلم اروپایی به «موستانگ» ساخته دنیز غمزه ارگون تعلق گرفت. فیلم، داستان دختران جوان در روستای دورافتاده در شمال ترکیه است. آب بازی معصومانه یک روز تابستانی، موجب بی آبرویی خانواده در روستا و زندانی شدن دخترها در خانه در تمام تابستان می شود. «موستانگ» نامزد دریافت اسکار در گروه فیلم غیر انگلیسی زبان است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد