دهها هزار آواره سوری پشت مرزهای ترکیه گرفتار مانده اند

دهها هزار آواره سوری پشت مرزهای ترکیه گرفتار مانده اند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دهها هزار جنگ زده سوری در پشت مرزهای ترکیه گرفتار شده اند و دولت ترکیه به آنها اجازه ورود به خاک این کشور را نمی دهد. این آوارگان اکثراً از ساکنان

آگهی

دهها هزار جنگ زده سوری در پشت مرزهای ترکیه گرفتار شده اند و دولت ترکیه به آنها اجازه ورود به خاک این کشور را نمی دهد. این آوارگان اکثراً از ساکنان شهر حلب اند که به دنبال تشدید حملات هوایی روسیه و نیروهای دولت سوریه مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

در همین حال، احمد داووداوغلو، نخست وزیر ترکیه، با متهم کردن روسیه به وخیمتر کردن اوضاع در سوریه، گفت: «با تداوم عملیات نظامی، حدود هفتاد هزار پناهجو به سمت مرزهای ما آمده اند. ما درها را به روی برادران گرفتارمان نبسته ایم و نخواهیم بست.»

ترکیه با همکاری سازمانهای بین المللی اردوگاه موقتی در خاک سوریه برای اسکان آوارگان و پناهجویان احداث کرده، اما بسیاری از ساکنان آن از سرما و کمبود مواد غذایی و امکانات بهداشتی رنج می برند. در عین حال، اعزام امدادگران و ارسال کمکهای انسان دوستانه به این اردوگاه ادامه دارد.

ترکیه تاکنون دو و نیم میلیون جنگ زده سوری را در خاک خود اسکان داده، و در روزهای گذشته برای باز نگه داشتن مرزها و پذیرش تعداد بیشتری از جنگ زدگان زیر فشار قرار داشته است.

با تداوم حملات ارتش سوریه و تشدید حملات هوایی روسیه به مناطق تحت تسلط شورشیان، پیش بینی می شود روند آوارگی ساکنان این مناطق در روزهای آینده تشدید شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«پلیس ترکیه باید قاچاقچیان انسان را بازداشت کند»

نگاه آلمان و ترکیه به ناتو در حل بحران پناهجویان سوری

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد