انتقاد اردوغان از آمریکا به دلیل حمایت از کردهای سوریه

انتقاد اردوغان از آمریکا به دلیل حمایت از کردهای سوریه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رجب طیب اردوغان روز چهارشنبه در کاخ ریاست جمهوری ترکیه از اینکه آمریکا گروههای کرد سوریه را جزو گروههای تروریستی در نظر نمی گیرد انتقاد کرد. وی با

آگهی

رجب طیب اردوغان روز چهارشنبه در کاخ ریاست جمهوری ترکیه از اینکه آمریکا گروههای کرد سوریه را جزو گروههای تروریستی در نظر نمی گیرد انتقاد کرد.

وی با مخاطب قرار دادن آمریکا گفت: «آمریکا، شما لازم نیست پ کا کا، حزب اتحاد دموکراتیک و یگان های مدافع خلق را برای ما تعریف کنید. ما این گروهها و گروه داعش را به خوبی می شناسیم. شما تا به امروز درک خوبی از آنها نداشته اید. برای همین نیز منطقه در حمام خون بسر می برد.»

گفته های آقای اردوغان در حالی صورت می گیرد که روز سه شنبه آنکارا سفیر آمریکا را در این کشور به دلیل اعلام حمایت از کردهای سوریه فراخوانده بود. آمریکا از نیروهای کرد سوریه در نبرد با داعش حمایت می کند.

این در حالیست که آنکارا نیروهای کرد تبار وابسته به حزب اتحاد دموکراتیک سوریه را در ارتباط با حزب کارگران کردستان دانسته و این گروه را تروریستی می خواند.

از حدود دو ماه پیش منطقه سور در شهر دیاربکر شاهد درگیری میان نیروهای حزب کارگران کردستان و نیروهای ارتش ترکیه است. در هفته های گذشته در بخشهایی از شهر حکومت نظامی اعلام شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اردوغان بار دیگر با اعلام حمایت از حماس، نتانیاهو را با هیتلر و استالین مقایسه کرد

علی‌اف در دیدار با اردوغان: جنگ به حل و فصل مشکل تاریخی قره‌باغ کمک کرد

رئیس جمهوری ترکیه مصوبه پارلمان بر سر پیوستن سوئد به ناتو را امضا کرد