کشورهای غربی از روسیه می خواهند بمباران حلب را متوقف کنند

کشورهای غربی از روسیه می خواهند بمباران حلب را متوقف کنند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در آستانۀ برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ، سازمان ملل و نمایندگان کشورهای شرکت کننده در این همایش از جمله آمریکا از روسیه خواستند بمباران شهر حلب را

آگهی

در آستانۀ برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ، سازمان ملل و نمایندگان کشورهای شرکت کننده در این همایش از جمله آمریکا از روسیه خواستند بمباران شهر حلب را متوقف کند. جان کری، وزیر خارجۀ آمریکا که برای شرکت در این نشست سالانه به مونیخ سفر کرده است، به هنگام ورود به این شهر اظهار امیدواری کرد با توقف این بمباران ها و برقراری آتش بس در این منطقه امکان کمک رسانی به ساکنان حلب فراهم شود.

همزمان با موضع گیری جامعۀ بین المللی دربارۀ ادامۀ بمباران ها در این منطقه توسط روسیه، مقامات این کشور اتهام استفاده از بمب های غیرهدایت شونده توسط جنگنده های روسی در بمباران شهر حلب را که طی روزهای گذشته شدت یافته است، رد کردند. مقامات این کشور می گویند تنها مواضع گروههای مسلح از جمله جبهه النصره را که در این استان مستقر هستند، بمباران می کنند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجۀ روسیه در این باره گفت: «ما اظهار نظرهای عمومی مقامات آمریکایی را در مورد اینکه روسیه از بمب های غیرهدایت شونده در سوریه استفاده کرده که در نتیجۀ آن غیرنظامیان کشته شده اند، کاملا رد می کنیم. این اظهارنظرهای غیرقابل قبول بر حدس و گمان استوار است و حقیقت داشتن این اطلاعات به هیچ وجه تایید نشده است.»

منابع نزدیک به دولت روسیه می گویند این کشور قصد دارد پیشنهاد یک آتش بس تحت شرایط ویژه ای را در کنفرانس مونیخ ارائه کند. به گزارش برخی از منابع روسی، در صورتیکه این پیشنهاد مورد قبول قرار گیرد یک آتش بس در منطقۀ حلب از اول ماه مارس به اجرا گذاشته خواهد شد.

شهر حلب طی روزهای گذشته هدف بمباران های متعدد روسیه و ارتش سوریه بوده است که در نتیجۀ آن دست کم ۵۰۰ نفر کشته شده اند. مقامات ارتش سوریه می گویند که کشته شدگان اعضای جبهۀ النصر هستند اما به گفتۀ دیده بان حقوق بشر سوریه تعدادی غیرنظامی از جمله ۲۳ کودک نیز در این بمباران ها جان باخته اند.

به گفتۀ سخنگوی این نهاد سوری، در مجموع ۸۹ نفر غیرنظامی و ۱۴۳ نفر از نیروهای نظامی دولتی در این حملات که از اول فوریه آغاز شده، کشته شده اند. نزدیک به ۳۰۰ نفر از اعضای گروههای مسلح از جمله جبهۀ النصره و همچنین ۱۴ نفر از نیروهای ایرانی که در کنار ارتش سوریه و حزب الله با گروههای مسلح ضد دولتی در این کشور می جنگند نیز طی روزهای گذشته کشته شده اند.

از زمان آغاز این حملات هزاران نفر از ساکنان این استان شمالی سوریه به سوی مرزهای ترکیه هجوم برده اما با ممانعت مقامات ترکیه برای ورود به این کشور مواجه شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

غیر نظامیان حلب قربانی درگیری میان نیروهای دولتی سوریه و شورشیان

آوارگان حلب و بحران انسانی در مرز سوریه و ترکیه

اسرائیل: قطعنامه سازمان ملل به حماس جرأت داد تا آخرین پیشنهاد آتش‌بس را رد کند