رهبران کلیسای ارتدوکس و کاتولیک در فرودگاه هاوانا دیدار خواهند کرد

رهبران کلیسای ارتدوکس و کاتولیک در فرودگاه هاوانا دیدار خواهند کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه برای سفر به کوبا عازم این کشور شد. وی قرار است روز جمعه دوازدهم فوریه برای نخستین بار با پاپ فرانچسکو در فرودگاه خوزه

آگهی

رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه برای سفر به کوبا عازم این کشور شد. وی قرار است روز جمعه دوازدهم فوریه برای نخستین بار با پاپ فرانچسکو در فرودگاه خوزه مارتی هاوانا دیدار کند. پاپ در مسیر سفرش به مکزیک در این فرودگاه برای چند ساعت توقف خواهد کرد.

Top 3 des articles du jour- Le pape #François rencontrera le patriarche Cyrille à Cuba (1/3) https://t.co/6uH5y9CEEwpic.twitter.com/d5ekSkVSkU

— RT France (@RTenfrancais) 5 Février 2016

الکساندر والکوف، سخنگوی کلیسای ارتدوکس درباره سیاسی نبودن این دیدار گفت: «کلیسا با مسائل سیاسی هیچ کشوری کاری ندارد. ما این مسئله را همانند دیدار دو رهبر کلیسا در نظر می گیریم. در این دیدار هیچ ملاحظه سیاسی وجود ندارد و تلاش برای سیاسی کردن آن کاملا بی فایده است.»

در همین حال کاردینال کرت کوچ، رییس شورای ترویج مسیحیت کلیسای کاتولیک درباره نحوه برنامه ریزی این دیدار گفت: «برنامه ریزی این دیدار محرمانه بود. مهم بود که در عرصه عمومی درباره آن سخنی گفته نشود. زیرا یک اتفاق تاریخی است. این نخستین بار است که رهبران کلیسای ارتودوکس روسیه و کلیسای کاتولیک با یکدیگر دیدار می کنند.»

این دومین بار است که پاپ فرانچسکو به کوبا سفر می کند. سپتامبر گذشته پاپ به مدت ۴ روز از کوبا دیدن کرد.

در زمان اتحاد جماهیر شوروی، تعداد قابل توجهی از مسیحیان ارتدوکس به کوبا مهاجرت کردند و هم اکنون پس از چند دهه همچنان ساکن این کشور هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کوبایی‌ها چگونه برای جنگ در اوکراین به استخدام روسیه درمی‌آیند؟

استخدام نیرو برای جنگ علیه اوکراین؛ کوبا از کشف یک شبکه قاچاق انسان به روسیه خبر داد

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد