صدمین سال انتشار مجله مد «ووگ» در گالری ملی پرتره لندن

صدمین سال انتشار مجله مد «ووگ» در گالری ملی پرتره لندن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گالری ملی پرتره لندن صدمین سال انتشار مجله مد معروف «ووگ» در بریتانیا را جشن گرفته است. این نمایشگاه شامل بیش از ۲۸۰ نسخه چاپی مجله است که از بایگانی

آگهی

گالری ملی پرتره لندن صدمین سال انتشار مجله مد معروف «ووگ» در بریتانیا را جشن گرفته است. این نمایشگاه شامل بیش از ۲۸۰ نسخه چاپی مجله است که از بایگانی ها و مجموعه های بین المللی وام گرفته شده و برای اولین بار در یک مجموعه نمایش داده می شود. مجله ووگ جایگاهی نمادین در دنیای مد دارد.

برگزار کننده این نمایشگاه با اشاره به هدف برپایی آن می گوید: «امید ما این است که بازدید کننده ها پس از دیدن این مجموعه، اینطور برداشت کنند که ووگ چیزی بیش یک مجله مد و لباس است. من معتقدم ووگ یک نماد فرهنگی مهم در زمانه ما بوده و اینجا علاوه بر عکس های مد و فشن، تصاویر و عکس های فوق العاده ای در نمایش است.»

مجله «ووگ» سال ۱۸۹۲ در آمریکا منتشر شد و از سال ۱۹۱۰ به بعد در اروپا گسترش یافت. در جنگ جهانی دوم لی میلر، عکاس معروف آمریکایی و گزارشگر جنگ «ووگ» همراه با سیسیل بیتون عکاس مد بریتانیایی عکس های جالبی گرفتند که جز انتشارات معمول دنیای مد نبودند. برگزار کننده این نمایشگاه می افزاید: «در جنگ جهانی دوم، ووگ یکی از اندک مجلاتی بود که وزارت اطلاعات به آن اجازه داد که تا به انتشار ادامه دهد برای اینکه برای حفظ روحیه عمومی اهمیت حیاتی داشت.»

این نمایشگاه شامل عکس هایی از عکاسان معروف مانند سیسیل بیتون، ایروینگ پن و ستاره های معروف از مارلین دیتریش، تا شاهزاده دایانا و دیوید بکهام و همچنین عکس هایی از تاپ مدل های معروف دنیا است. نمایشگاه «ووگ : ۱۰۰ یک قرن استایل» تا ۲۲ مه در گالری ملی پرتره لندن در نمایش خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟