اتریش: مقدونیه باید مرزهایش را به روی مهاجران ببندد

اتریش: مقدونیه باید مرزهایش را به روی مهاجران ببندد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رانندگان تاکسی در مقدونیه در اعتراض به سیاست دولت این کشور که به آنها سهمی در انتقال مهاجران نمی دهد در «گِوگلیا» واقع در مرز با صربستان دوباره

آگهی

رانندگان تاکسی در مقدونیه در اعتراض به سیاست دولت این کشور که به آنها سهمی در انتقال مهاجران نمی دهد در «گِوگلیا» واقع در مرز با صربستان دوباره اعتصاب کردند.

دولت مقدونیه مهاجران و پناهجویان را با اتوبوس و یا قطار به صربستان منتقل می کند.

یک راننده تاکسی می گوید:«مهاجران از راه می رسند اما به ما فرصت کار داده نمی شود. قطارها هر روز دو تا سه بار آنها را منتقل می کنند، برای همین اعتصاب می کنیم.»

همزمان دولت اتریش روز جمعه با اعلام این که با بستن مرزهایش مانع ورود بی رویه مهاجران خواهد شد از مقدونیه نیز خواست تا مانع ورود مهاجران از یونان به خاک خود شود.

اتریش که در سال گذشته ۹۰ هزار درخواست پناهندگی داشت در صدد است در سال جاری میلادی شمار پذیرش پناهجویان را به نصف این رقم تقلیل دهد.

زباستین کورتس، وزیر امور خارجه اتریش گفت: «اتریش در کنار آلمان و سوئد یکی از سه کشور مهاجرپذیر است. سوئد اقدامات مشابهی با اتریش را در پیش گرفته است، اقداماتی که بطور مستقیم بر کل منطقه تاثیر خواهد گذاشت؛ اما بیشتر از همه بر کشورهای اسلوونی، کرواسی، صربستان و مقدونیه.»

مقدونیه که در مرزهایش موانعی ایجاد کرده روزانه به شمار اندکی از مهاجران و فقط به کسانی که از کشورهای جنگ زده گریخته اند اجازه ورود و گذر از خاک خود را می دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشدار اردوغان به اروپا: درها را می گشاییم و به مهاجران می گوییم سفر خوش

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

معترضان اسرائیلی با بستن بزرگراهی در تل‌آویو خواستار آزادی گروگان‌های باقی مانده در غزه شدند