انقلاب مصر پنج ساله شد

انقلاب مصر پنج ساله شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بسیاری از مردم مصر که برای درخواست آزادی از رژیم حسنی مبارک، رئیس جمهوری پیشین به خیابان آمده و بهار عربی را در این کشور رقم زدند، از این که هنوز به خواسته های خود نرسیده اند، خرسند نیستند

آگهی

انقلاب مردمی مصر پنج ساله شد. اما بسیاری از مصریان که برای آزادی از رژیم حسنی مبارک، رئیس جمهوری پیشین به خیابان آمده و بهار عربی را در این کشور رقم زدند، از اینکه هنوز به همه خواسته های خود نرسیده اند، خرسند نیستند.

یک شهروند مصری می گوید: «من در انقلاب بیست و پنجم فوریه که برای آزادی، برابری اجتماعی و زندگی آبرومندانه تر برپا شد، شرکت کردم. اما اکنون که پنج سال بعد از رفتن مبارک می گذرد اوضاع نه تنها تغییری نکرده، بلکه بدتر هم شده.»

همزمان با پنجمین سالگرد خیزش مردم مصر علیه حسنی مبارک، گروهی از مخالفان دولت فعلی، سازمانهای غیردولتی و برخی اصناف، از جمله صنف خبرنگاران در قاهره خواستار تشکیل جبهه ای واحد برای دستیابی به آزادی های بیشتر شدند.

جمال عید، بنیانگذار شبکه حقوق بشر عرب می گوید: «نکته مثبت آن است که مصری ها حس تعلق شدید به کشورشان را بازیافته و میلیونها تن از آنان فارغ از جهت گیری ها، به مسائل عمومی علاقه نشان می دهند، حالا خواه موافق رژیم فعلی باشند، خواه مخالف آن.»

محمد شیخ ابراهیم، خبرنگار یورونیوز در قاهره می گوید: «در سالگرد سقوط مبارک، بخشی از مردم و چهره های سیاسی مصر می اندیشند که انقلاب هنوز کامل نشده و قوانین محدود کننده بار دیگر دارند آن را احاطه می کنند. برخی دیگر اما معتقدند حذف کامل وابستگان رژیم قبلی و دستیابی به همه مطالبات مردم، نیاز به زمان و حوصله بیشتری دارد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درگذشتگان سرشناس جهان در سال ۲۰۲۳؛ از سیلویو برلوسکونی تا متیو پری

روایت معترضی که در بحبوحه جنبش «زن، زندگی، آزادی» ربوده شد؛ در اسارت بر دانشجوی بلوچ چه گذشت؟

صدمین سالگرد ترور پانچو ویا؛ هزاران مکزیکی سوار بر اسب رژه رفتند