پرداخت کمتر از حداقل دستمزد برای جذب پناهجویان در بازار کار آلمان

پرداخت کمتر از حداقل دستمزد برای جذب پناهجویان در بازار کار آلمان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ائتلاف حاکم در آلمان به دنبال اتخاذ سیاستهایی است تا بیش از یک میلیون پناهنده ای را که در ماههای اخیر وارد این کشور شده اند، در جامعه آلمان ادغام

آگهی

ائتلاف حاکم در آلمان به دنبال اتخاذ سیاستهایی است تا بیش از یک میلیون پناهنده ای را که در ماههای اخیر وارد این کشور شده اند، در جامعه آلمان ادغام کند. سیاستهایی همچون آموزش زبان به آنها و ایجاد فرصتهای شغلی.

یکی از شیوه های تشویق کارفرمایان به استخدام پناهجویان، پرداخت حقوقی کمتر از حداقل دستمزد به آنهاست. به همین دلیل حزب محافظه کار «اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان» به رهبری آنگلا مرکل می خواهد به کارفرمایان اجازه دهد تا پناهجویان را به کار گمارده و تا مدت شش ماه به آنها حقوقی همچون کارآموزان پرداخت کنند.

اما حزب «سوسیال دموکرات آلمان» موسوم به «اس پی دی» با این سیاست مخالف است.
کاترینا بارلی، دبیر کل « اس پی دی» می گوید: «مطرح کردن دوباره موضوع حداقل دستمزد، پناهجویان را مقابل افرادی قرار می دهد که هم اکنون در داخل آلمان برای یافتن کار با مشکل مواجهند. چنین چیزی همبستگی اجتماعی را تهدید می کند.»

همزمان با افزایش این مباحث در آلمان، جشنواره بین المللی فیلم برلین موسوم به برلیناله در پایتخت آلمان در جریان است و گروهی از حامیان سیاستهای پذیرش پناهجو تصمیم گرفته اند از این فرصت برای تقویت همبستگی ها استفاده کنند.

روبرتو، آشپز ایتالیایی یکی از پناهجویان سوری به نام مزکین ماتینی را به کار گماشته تا به کمک یکدیگر در خیابانی در نزدیکی محل برگزاری این جشنواره، غذاهای مدیترانه ای تهیه کرده و می فروشند.

مزکین ماتینی، پناهجوی سوری می گوید: «مردم مهربانند. من در اینجا تنها برای پول کار نمی کنم بلکه برای این است که به مردم نشان دهم که ما هم تجربه های زیادی داریم و در هر زمینه ای آدمهای ماهری داریم. ما دکتر، مهندس، وکیل داریم. صرفا برای اینکه نگاه مردم به پناهجویان را تغییر دهم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پروژه هوافضای آلمان؛ چطور می‌توان در عرض ۶۰ روز با خوابیدن روی تخت ۱۸ هزار یورو درآمد داشت؟

آلمان دو فرد مظنون به جاسوسی برای روسیه را بازداشت کرد

شیرین‌کاری مستخدم موزه چگونه سر از گالری آلمان در آورد؟